ansietat
hola! tinc 15 anys, i l'estiu passat em vaig aprimar 5 quilos en menys d'un mes, vaig asar dels 53 kilos als 48, no tenia gana, pero em sentia mol cansada i em marejaba. cada cop maprimava més i la meva mare va començar a preocuparse. poc després vaig començar a tenir més gana, i vaig tornar als 50 kilos. peroara em passa al contrari d'abans, tinc moltisima ansietat, i menjo el doble del que necessito. que puc fer?
Sara Bujalance

Hola shhht.98! Entenc la teva preocupació, gràcies per compartir amb la teva experiència. Sembla que t'està passant una situació molt típica quan algú comença a preocupar-se pel pes: vols aprimar, menges menys (et trobes fluixa, sense força) i després, el cos en lloc de fer-te sentir gana, passa a fer-te sentir ansietat, com si volgués recuperar de cop tot el que no vas menjar quan aprimaves. El millor que pots fer per mantenir un pes correcte i estable és menjar de tot, de forma equilibrada (tal com indica la piràmide alimentària), fer 5 àpats al dia i fer, esport, uns 3 cops per setmana. Per no sentir ansietat és molt important que mengis de tot i que no et saltis cap àpat. Si fas tot això, et trobaràs bé i tindràs un pes correcte. Si veus que l'ansietat no se'n va, parla amb els pares per a que et portin al metge i t'ajudi a controlar-la. Un petó molt gran!