Tinc un problema
Una amiga meva és anorèxica. Es veu grassa i abans d'assabentar-se del seu problema, es provocava el vòmit. Jo no sé com fer-li entendre que no és grassa, però ella es veu grassa. És vegetariana, li falta ferro, hi per culpa d'aquest problema alimentari, ha perdut massa muscular, que ara mitjançant un tractament amb un psicòleg, està intentant recuperar. Però no sé com ajudar-la quan m'explica els seus problemes, em sento inútil només fent-li costat, sense ajudar-la d'alguna altra manera.
M'agradaria saber com ajudar algú que està en aquesta complicada situació que a molts ens és difícil comprendre. Ella és molt perfeccionista, i no accepta de cap de les maneres, menjar ni xocolata, ni pastes... Sap contar les calories del menjar amb una rapidesa sorprenent, i és sap totes les dades de calories dels envasos. Jo... a mi m'agrada menjar, no estic grassa, però em costa comprendre com ella el rebutja.
PD: Ja he fet una altra cosulta a la psicòloga de la web, però nosé com es mira la resposta del professional, agrairia moltíssim que se m'expliquès. Perquè vull ajudar aquesta amiga meva com sigui
Sara Bujalance

Hola Abby Abernathy! Gràcies per confiar en mi per la teva consulta. Entenc com et sents. Entendre a algú que pateix anorèxia pot ser més difícil i intentar ajudar a aquesta persona encara pot ser més difícil. Els amics teniu un paper superimportant donant-li suport i ànims a la persona afectada, però, per desgràcia, no podeu fer res més. Els que ho han de fer són els professionals que la porten, i com que ella ja va a un psicòleg, no cal que t'amoïnis ja que ajudar-la a sortir de l'anorèxia és tasca del psicòleg, no teva. Pensa que el teu suport i carinyo són factors molt molt importants contra la malaltia, que ajuden a la teva amiga més del que et sembla. El que també pots fer per ajudar-la és evitar parlar sobre calories o quilos, parleu de tot el que vulgueu, però de moment, eviteu parlar d'això, ok? I, sobretot, dóna-li ànims, amb això l'estàs ajudant. Molts petons!!