bulimica?
hola, volia preguntar per un dubte que té una de les meves millors amigues: si ha vomitat 7 cops en 3 mesos,es pot considerar bulimica?
aquesta es la pregunta que m'ha preguntat avui i que vol saber, però ara jo voldria que m'ajudesiu en com convensrela perque no vomiti mes...ella diu que es veu grasa, i alguns idiotes de la clase li tiren indirectes dient-li que ho està ,però jo crec que està be...molts dies no vol l'esmorzar de l'hora del pati i evita les xuxes i coses d'aquestes, ja he parlat molts cops amb ella però tot i que em diu que no vomitarà mes crec que si els de la clase l'hi tornen a dir ella tornarà a vomitar...que puc fer? no vull parlar amb els seus pares ni profes ni res...si em podeu donar algun consell perque no vomiti mes i senti que s'aprima m'ajudarieu molt,de veritat!
moltes gracies, espero que em respongueu!
Sara Bujalance

Hola aria2000! Gràcies per compartir amb mi la preocupació que tens, es nota que ets molt bona amiga i que t'estimes molt la teva amiga. Per tot el que dius és possible que la teva amiga estigui patint un trastorn de la conducta alimentària. Aquests trastorns poden arribar a ser molt greus, al persona se sent molt malament i s'obsessiona amb el pes i el menjar de tal manera que tota la seva vida es perjudicada per això. Els amics teniu un paper molt important a l'hora de donar-li suport i carinyo a la persona afectada, però, per desgràcia, no la podeu curar, els únics que ho poden fer són els seus pares portant-la a un professional. Si la intentes convèncer de que no vomiti, de que mengi bé, etc. és molt possible que no te'n surtis, és molt millor que la intentis convèncer per a que parli amb els seus pares o professors. I si després d'intentar-la convèncer no ho fa, serà necessari que ho facis tu directament i parlis amb algun profe o amb els seus pares, germans o algun familiar. Sé que pot ser difícil fer-ho, i és molt possible que la teva amiga, al principi, s'enfadi i se senti "traicionada", però al cap de un temps no només ho entendrà, sinó que t'ho agrairà molt i sabrà que ets una amiga de veritat, un amic que s'estima més que l'altre no li parli però que la seva salut estigui bé. Molts ànims i molts petons!!