aprimarma
tinc 14 anys i pes molt m'agradaria aprimarme sense anar a un metge m'agradaria que em diguesis exersisis i una dieta que pogués fer per aprimarme en 1 mes 10 quilos
Sara Bujalance

Hola happy! Em sap greu però no et puc dir cap dieta per aprimar 10 quilos en un mes perquè això no és possible. Si aprimes 10 quilos en un mes el que estàs perdent no és greix, sinó calci (ossos), múscul o líquids, i perdre aquests teixits comportaria problemes de salut MOLT seriosos, sobretot en una persona que està en període de creixement com tu. El cos elimina el greix molt a poc a poc, progressivament, gràcies a un bon equilibri entre el que ingerim (alimentació), i el que gastem (activitat física), per això és tan important menjar de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària, aquí la tens:
Home%20Canal%20Salut/Ciutadania/Vida_saludable/Alimentacio/Consells_generals/documents/piramide2.pdf), repartit en 5 àpats (esmorzar a casa, esmorzar al cole, dinar, berenar i sopar), i fer esport, com a mínim, 3 cops a la setmana. Qualsevol esport t'anirà bé: còrrer, bici, natació, fútbol, ball, etc. A part d'això, no cal que facis res més. Ja veuràs com si adquireixes aquestes pautes com a hàbits, mantindràs un bon pes i una bona salut. Si tot i fent això creus que el teu pes no està bé, aleshores sí que hauràs d'anar al metge per demanar-li consell. Molts petons!!