No m'agrado
Hola, gràcies per atendre'm...
Tinc 15 anys, faig 1,54m d'alçada, i peso 53kg... I porto temps que no m'agrado a mi mateixa, comentaris que em poden fer en plan broma com dient-me que estic grassa i coses per l'estil hem fan sentir molt malament. Realment he començat a veure'm molt grassa, i per més que intento aprimar-me, sento que no puc. En pensar que he de deixar de menjar, no puc fer-ho i encara menjo més, ja no sé que fer. He parlat amb la meva mare, però només hem diu que són tonteries que ara porto a sobre.. Ja no sé que fer, no estic bé amb mi mateixa. Els hi he intentat explicar tot això als meus pares, però no sé com fer-ho.
Sara Bujalance

Hola pinklady99! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació. Entenc com et deus sentir, quan algú rep crítiques per part dels altres pot arribar a sentir-se malament. Però el millor que pots fer és passar dels comentaris que et fan perquè amb l'alçada i el pes que tens és impossible que et sobri pes, així que si algú, en sèrio o en broma, et diu grassa el que ha de fer és posar-se ulleres perquè no hi veu bé. Això o és que t'ho diu perquè sap que aquest comentari fa mal i et diu grassa encara que no ho estiguis. Passa de la gent que et faci mal, sovint aquesta gent que posant-se amb els altres ho fan perquè, en el fons, tenen una baixa autoestima i el que volen, inconscientment, és que l'autoestima dels altres també sigui baixa. Així que no permetis que la baixa autoestima dels altres t'afecti a tu. I treu-te del cap la idea de que has d'aprimar perquè NO necessites aprimar! El teu cos està bé i si aprimessis podries tenir problemes seriosos de salut! No permetis que la teva salut surti perjudicada dels comentaris d'uns antipàtics. L'únic que has de fer per mantenir un bon pes i un bon estat de salut és menjar de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària), i fer esport habitualment. A part d'això no cal que facis res més. NO intentis deixar de menjar, això només et portarà a, després, menjar més i amb ansietat, desequilibrant el teu hàbit alimentari. I si veus que continues sentint-se fluixa d'estat d'ànim, torna a parlar amb els pares. A vegades els costa veure com es troba el seu fill/a perquè pensen que són coses típiques de l'adolescència i que no són perilloses, però si els hi tornes a insistir segur que ho acabaran entenent i faran tot el possible per ajudar-te a sentir-te bé. Parlar amb els teus amics (amics de debó, dels que et fan sentir bé) també t'ajudarà. Molts petons!!