MENJO MASSA
Hola! Sóc una noia de 15 anys de Barcelona. El meu problema és que durant la tarda, quan torno de l'insti, no puc parar de menjar. Menjo, menjo, menjo, i des de les 5 de la tarda fins les 9 estic menjant. Però jo crec que és excessiu. I no menjo fruita o un entrepà, sinó menjo galetes, nutella, pipes... tot el que hi hagi. I sóc molt prima, així que el pes no és el problema, però no sé, crec que em passo... I intento parar, però no puc, ho necessito, si no m'agafen atacs d'ànsia i per qualsevol cosa em poso histèrica.
És normal tot això? Gràcies.
Sara Bujalance

Hola martapie! Sembla que a la tarda t'agafa una mica d'ansietat amb el menjar. Pot ser que t'estigui passant perquè pel matí no menges prou i això fa que el cos vagi "acumulant gana" des de primera hora i "peti" a la tarda, quan arribes a casa. El millor que pots fer per evitar patir aquesta ansietat és menjar de tot, de forma equilibrada, i fer esport. Una altra pauta molt important és que facis 5 àpats al dia (esmorzar al matí abans de sortir de casa, el segon esmorzar al pati de l'insti, el dinar, el berenar i el sopar). Si vas repartint la ingesta del dia en aquests 5 àpats és més difícil que t'agafi ansietat. No et saltis cap àpat, sobretot l'esmorzar!. Tot i així, si veus que aquesta forma de menjar no marxa, explica-li al metge, ell podrà explorar per qui motiu et passa i donar-te les pautes necessàries. Un petó molt gran!