Siusplau responeu ràpid, estic preocupada
L’altre dia estava a casa amb el meu novio i se’ns va trencar el preservatiu, literalment, és a dir, no és que es fes un forat ni res, és que des de la part més de dalt es va separar en dues parts... Ens vam acollonir molt i ràpidament vam anar a la farmàcia i em vaig prendre la pastilla del dia després en una mitja hora de que se’ns trenqués; ell no havia ejaculat ni res, osigui que representa que hi ha menys risc no? No he dit res als meus pares, no saben que no sóc verge i crec que una mica s’enfadarien.. Puc fer alguna cosa més per assegurar-me que no em quedi embarassada? Sé que ara haig d’esperar a la regla, però ja em ve normalment de forma irregular i he llegit que la pastilla del dia després pot fer que encara se’m retardi més.. I l’última pregunta, perquè es deuria trencar? Com ho podem evitar en pròximes vegades? Moltes gràcies!
Elena Crespi

Nora, ara només et queda esperar a la regla perquè has fet tot el que havies de fer. Has viscut una situació d'emergència i has près la pastilla que està feta per les emergències. Per tant. ho has fet molt bé.
Sobre com fer-ho perquè no es torni a trencar, pot haver-hi vàries causes que si les tens en compte no s'hauria de trencar:
-Que estigui ben ficat
-Que aneu controlant que no va patinant i sempre està ben posat
-Que no estigueu molta estona utilitzant el preservatiu ja que si esteu molt rato es pot trencar
-Que la zona estigui ben lubricada
-Que el tingueu guardat en un lloc segur on no es pugui fer malbé (si es fa malbé llavors es pot trencar)
-Si et depiles molt els genitals, al sortir el pèl, pot trencar el condó...
NO és fàcil trencar-lo però ja veus que has de tenir en compte moltes coses!
Sort!
Elena Crespi i Asensio - www.iesp.cat
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres