Fa molt mal
Hola,
a mi m'agradaria demanar una cosa. Tinc 16 anys i en fa 5 que tinc la regla. Sempre que m'ha de venir ho passo molt malament, perquè em fa molt mal la panxa, em provoca mareigs, i vòmits i a vegades no puc sortir de casa perquè l'únic que m'ho pot mig solucionar és dormir.
He anat al metge i em va receptar unes pastilles, però portaven cafeïna i no em deixaven dormir. Vaig canviar-les per unes que més o menys m'anaven bé, però últimament m'han deixat de fer efecte.
Què puc fer contra el mal de la regla? És normal que em faci tan mal?
Gràcies! :)
IESP

Hola Juls6!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Respecte al que preguntes, t'he de dir que això només ho pot saber el teu metge, que és qui coneix el teu historial mèdic i qui va receptar-te les pastilles. Et diria que li expliquessis que les noves pastilles t'han deixat de fer efecte, per tal que busqueu una nova solució.
El cert és que hi ha moltes noies que els passa com tu, i quan els hi ve la regla ho passen molt malament pel mal i/o per la quantitat. A part dels medicaments, és bo que aquells dies mengem sa (res d'aliments que portin gasos o molt pesats), i que fem exercici físic (ajuda a lliberar una substància que ens pot fer sentir millor).
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé @hln_gale www.facebook.com/helenagale.psicologa www.consultajove.cat