Com li dic a la meva mare?
Vull anar al ginecòleg, ja que he mantingut relacions sexuals amb mes d'un noi. Li vaig dir a la meva mare que volia que m'hi portés i al cap d'uns dies em va contestar que no calia que hi anés fins que perdés la virginitat; no sabia com reaccionar així que li vaig dir: Ah! ok... Però realment necessito anar-hi perquè em recepti la píldora o la píldora del dia de després: Què puc fer?
IESP

Hola Petita Adolescent!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Mira, el cert és que mai és fàcil parlar d'aquest tema amb els pares, però sempre és molt positiu!
És important poder comptar amb els adults amb els que vivim (com els pares), ja que ens poden ajudar molt, en tots els sentits.
Potser estaria bé que li diguessis que vols parlar amb ella, i quan estigueu les dues soles en un lloc privat (com la teva habitació), dir-li que vols anar al ginecòleg perquè ja has mantingut relacions. Per una banda potser li sorpren, però per l'altra veurà que té una filla molt madura, ja que estàs demostrant ser responsable, no trobes?
A més, és important que li facis saber que la necessites al teu costat :)
Respecte a les pastilles, no ens hem de consfondre: les anticonceptives es prenen cada dia, i és millor que les recepti el teu metge (també et faran un anàlisi de sang per saber com t'afecten).
La pastilla del dia de després és un mètode d'urgència, i és molt útil per quan s'ha trencat el preservatiu i s'ha de prendre durant les 72hores posteriors a la relació de risc. Aquesta pastilla no sempre fa efecte, per això s'ha de prendre el menys possible!
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat