Un amor no tan clar
Holaa!! Estic en una relació que ja porta dos anys, estic enamorado del meu novio o això pensava fins fa un mes que li vaig ficar les banyes amb un noi que portava temps parlant. I després em vaig sentir malament pel mal que li podria causar al meu xicot. Això vol dir que realment no estic enamorada?
Laura Centellas

Hola,
El que sents només ho saps tu, i el motiu pel qual ho vas fer l’has de buscar dins teu. És important normalitzar el fet de sentir atracció i desig per altres persones més enllà de la parella, ja que és humà i no vol dir necessàriament que estimis menys la teva parella. Una cosa és sentir atracció o tenir interès per una altra persona i una altra és decidir explorar-ho i vincular-te sexualment amb altres persones.
Queda clar que a la vida sempre poden aparèixer persones noves que ens despertin coses diferents de les que experimentem amb la nostra parella. Pots preguntar-te què és exactament el que et va atraure d’aquest noi i què creus que buscaves o necessitaves en aquell moment.
A vegades, allò que ens atrau o que desitgem en altres persones ens pot ajudar a entendre millor què necessitem nosaltres mateixes o què ens agradaria incorporar a la nostra relació de parella. Pot ser una oportunitat per reflexionar sobre la relació actual i veure si hi ha aspectes que t’agradaria canviar, explorar o parlar amb la teva parella. Això, però, no vol dir que hagis de continuar amb la relació ni que l’hagis de deixar, sinó que pot ajudar-te a entendre millor què vols per transformar la relació cap a una direcció més coherent amb qui ets avui dia.
També és important diferenciar entre sentir-te culpable pel que ha passat i preguntar-te què significa per a tu. Que t’hagis sentit malament pel possible mal que li podries causar al teu xicot pot indicar que t’importa i que ets conscient de com les teves decisions poden afectar-lo, però per si sol no permet saber si estàs enamorada o no.
Ens sap greu no poder-te donar una resposta més clara. Intenta no pressionar-te per trobar una resposta immediata. Dona’t temps per entendre què sents i, a partir d’aquí, pren les decisions que consideris més coherents i més bones per a tu i pels altres.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
La Laura Centellas