el meu casi algo
Bonesss merxii per tooot us explico la meva situacio: fa una setmana vaig coneixer un amic dun meu amic de festa i ens vam liar. Dsp jo estava molt emocionada i ho vaig explicar a gent propera i un parell de persones em van dir que mallunyes que era mala persona (ell)... i vaig decidir jutjar per mi mateixa. Ja hem quedat com tres vegades i estic molt emocionada perque ma fet dedos i jo una palla. Magrada estar amb ell pero sento que quan em fa dedos no sento el que he llegit als llibres ni una passió tan gran com es descriu. Magrada pero no em posa calenta. Tampoc m'agrada tocar-ne a mi mateixa ja que llavors em sento bruta. El cas es que aquest noi em va dir de ser amics amb drets pero crec que m'estic començant a pillar... Com puc veure si ell tmb sent el mateix?? Merci per tooot sou els millorss
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Sovint es pensa que el fet d’estimular directament la vagina és el que provocarà l’excitació, però l’ordre sovint és a la inversa: primer t’has d’excitar i després pot ser que l’estimulació vaginal et provoqui plaer. La vagina en si mateixa té menys sensibilitat que altres zones de la vulva, o del cos i una de les parts més sensibles i que pot provocar més plaer quan és estimulada és el clítoris. Per tant, si no hi ha una excitació prèvia, pot ser que introdueixis els dits a la vagina i pràcticament no sentis res, i això no vol dir que hi hagi res que funcioni malament en tu.
Els homes o les persones amb penis solen experimentar una excitació més ràpida directament amb l’estimulació del penis, mentre que les dones o les persones amb vulva poden necessitar més temps i diferents tipus d’estímuls, més enllà dels genitals.
Per tant, és normal que, si és el primer cop que et relaciones sexualment amb una altra persona i estàs explorant la teva sexualitat, no sentis el plaer o la passió que havies imaginat. El que llegim als llibres, veiem a les pel·lícules o ens expliquen altres persones no sempre reflecteix com vivim la sexualitat en la realitat i menys en les primeres experiències.
Primer has d’anar descobrint què et provoca desig, què desitges i què t’excita, tant a tu mateixa com en el moment de compartir amb una altra persona sense pressa, tot el seu moment. Poden ser coses diferents: una mirada, carícies, petons, determinades zones del cos, una postura, un moviment, el contacte corporal... També pots descobrir quines parts del cos sents més erògenes, per exemple els pits, el coll, les cuixes o altres zones. El més important és que ho puguis explorar sense prejudicis i escoltant realment el que tens ganes de fer.
Sabràs que estàs excitada perquè sovint augmenta la lubricació de la vagina, la vulva s’infla i pot adquirir un color més vermellós, el ritme cardíac i la respiració s’acceleren, pots sentir més calor corporal... La part més sensible dels genitals és el clítoris i és l’òrgan que, quan és estimulat, sol generar més plaer (directa o indirectament). Quan hi ha excitació, el clítoris s’infla, tant en la seva part visible com en la seva part interna, i això pot contribuir a augmentar el plaer durant l’estimulació vaginal.
La sexualitat és un procés que dura tota una vida. Explora sense pressa ni voler arribar a un lloc concret, cada moment aporta aprenentatges sobre tu mateixa, així que gaudeix i, a poc a poc, ves descobrint què t’agrada i què no per continuar explorant.
Pel que fa al vostre vincle, si ell et va dir que vol ser amics amb drets, deu ser perquè és el que vol ara mateix. Si tu vols alguna cosa diferent o tens unes altres necessitats, li ho pots explicar amb sinceritat per saber si ell també ho vol o si li encaixa o no. En aquests casos, el més important és la comunicació i poder parlar de què vol cadascú sense donar res per fet.
Moltes gràcies per la consulta i una abraçada!
La Laura Centellas