Quan es tanca una relació?
Amb la meva parella hem començat tenint una relació oberta, i m'hi sento molt còmode i no ho vull canviar pas. Però al voler estar amb ella en un futur sento que l'haurem de tancar algun dia, i no se si hem sentiré preparada o si sabre tenir aquest tipus de relació. A més, sento que m'ho proposarà, ja què jo hem sento més còmode i segura en la relació oberta que ella.
Laura Centellas

Hola bonica,
Gràcies per escriure’ns i per explicar-nos-ho amb tanta sinceritat.
Primer de tot, no has de donar per fet que en algun moment haureu de tancar la relació perquè vulgueu continuar juntes. Una relació no té una única manera de funcionar, i el més important és que les dues us sentiu còmodes amb l’acord que tingueu.
Si ara mateix tu estàs bé amb una relació oberta i ella prefereix una relació més tancada, el que heu de fer és parlar-ne amb sinceritat. No esperis que algun dia simplement t’ho proposi i tu hagis d’acceptar-ho perquè l’estimes. Les dues teniu dret a explicar què necessiteu i què us fa sentir segures.
I si algun dia ella vol tancar la relació i tu no et sents preparada, també pots dir-ho. Estimar una persona no significa haver d’acceptar una manera de relacionar-vos que et faci sentir incòmoda o insegura.
Parleu-ne abans que es converteixi en un problema. Podeu preguntar-vos què significa per cadascuna una relació oberta, què us agrada, què us genera inseguretat i què necessitaríeu perquè totes dues estiguéssiu bé.
I sobretot, no intentis anticipar ara una situació que encara no ha passat. Gaudeix de la relació que teniu avui i confia que, quan arribi el moment de parlar-ne, podreu prendre la decisió juntes.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada.
La Laura Centellas