Soc estrany
Mai he tingut parella, ni se m’ha declarat ningú, ni m’he embolicat mai. Mai m’han interessat aquests temes relacionats amb l’amor, sempre he viscut com si no existissin sense ni tan sols ser-ne conscient. Sempre he estat bé amb la meva família i els meus amics i prou, mai m’havia plantejat res més. Actualment sento que m’agradaria continuar vivint com ho he fet fins ara però cada cop se’m fa més complicat. Veig com molta gent del meu voltant comença a prendre’s l’amor més seriosament (a tenir parella des de fa anys, portar-la als plans, presentar-la...), i em fa veure que jo soc diferent als altres. Tot i que sé que cadascú va al seu ritme, sento que vaig molts anys enrere. La gent de la meva edat va tenir les primeres experiències amoroses fa uns sis o set anys i jo res de res. La gent identifica la seva orientació sexual a l’ESO i jo ni tan sols sé això. És veritat que sempre he passat de tots aquests temes, però no ho entenc, per què soc l’únic que li passa això? A tothom li han interessat aquestes coses des de sempre i a mi sempre m'han sigut igual. M’és igual si no sé qui s’ha fet un petó amb un altre o des de quan estan sortint els altres. Alhora, potser sí que m’agradaria tenir parella en un futur però ho veig quasi impossible per la meva manera de viure l'amor. No ho sé, estic fet un embolic i no conec ningú que a la meva edat estigui en la mateixa situació que jo. Per què soc tan estrany?
Laura Centellas

Hola consultora
Gràcies per explicar-nos-ho amb tanta sinceritat! Primer de tot, no ets estrany. Que no t’hagi interessat tenir parella, embolicar-te amb algú o saber qui surt amb qui no vol dir que vagis enrere ni que tinguis cap problema. Simplement, no tothom sent aquestes coses al mateix moment ni amb la mateixa intensitat.
A vegades sembla que tothom del nostre voltant està vivint les mateixes experiències perquè és el que més veiem i del que més es parla, però hi ha moltes persones que no han tingut parella, no han tingut experiències amoroses o encara no tenen clara la seva orientació. I tampoc cal que ara mateix sàpigues quina és la teva orientació sexual. No és una cosa que hagis d’identificar obligatòriament a una determinada edat. Pots descobrir-la amb el temps o simplement permetre’t viure les relacions sense necessitat de posar-hi una etiqueta.
Si algun dia t’agrada algú i vols tenir una relació, ja trobaràs la manera de viure-la. I si durant un temps no et ve de gust, també està perfectament bé. No has de córrer per arribar al mateix lloc que els altres. No hi ha una edat correcta per començar a viure l’amor.
Espero haver-te ajudat :)
Una abraçada
La Laura Centellas