Dubte sexualitat
Hola, doncs sóc una noia que aquest anys ha fet els 18 i desde que vaig començar l'adolescència li dono voltes al cap a la meva sexualitat. Jo crec que sempre em van cridar l'atenció només els nois, però quan em vaig assabentar de que també hi havia gent que li agradaven els dos gèneres em vaig plantejar si a mi també em pasava. El cas és que mai ho he pogut exactament comprovar ja que no he tingut ni el meu primer petó i crec que tampoc m'ha agradat mai cap persona. La cosa és que la idea d'estar també amb una noia no em desagrada i de fet he fantasejat amb estar amb els dos gèneres per igual. Però em sento una mica "impostora" ja que la gran majoria de cops que, per exemple, vaig pel carrer, en fixo amb els nois i no se si potser és que només m'atrau l'idea d'estar amb una noia que he fet al meu cap?? No sé si se'm entén. Igualment, torno a repetir que mai m'ha agradat ningú de cap dels dos gèneres, potser és que els estàndards que tinc al meu cap son alts. La cosa és que l'única vegada que em sembla que em vaig sentir atreta per alguna persona va ser una noia, em posava molt nerviosa i algun cop vaig sentir papallones al estómac quan em va tocar la mà o dir alguna cosa, però també era una noia molt guai amb qui m'hagués agradat molt tenir una amistat molt més propera i doncs no se si el que em va passar era atracció o aquest sentiment fort de voler aquesta amistat. No m'ha tornat a passar això amb cap altre noia. Agrairia una mica d'orientació amb el tema, gràcies ;)
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Per començar, és bonic que t'obris a diferents possibilitats. El nostre cap tendeix a voler buscar respostes, però la vida és incerta i acceptar i conviure amb aquesta incertesa no sempre és fàcil. Per això és molt interessant el que planteges, ja que sovint podem conviure amb aquesta dualitat, amb contradiccions o amb dubtes, i tot això forma part de la vida mateixa.
En segon lloc, és interessant el que expliques sobre l'atracció que vas sentir per una noia, però també que t'hauria agradat que fos una amiga molt propera. De fet, no sempre hi ha una diferència tan clara entre aquests vincles. El desig cap a algú o cap a alguna cosa sovint té a veure amb allò que encara no tenim o no coneixem i que ens desperta curiositat, interès o ganes de conèixer. Quan coneixem una persona que té característiques que ens agraden, admirem o desitgem, pot aparèixer una atracció, i aquesta atracció pot ser de diferents tipus: sexual, romàntica, afectiva, emocional, sensual, intel·lectual, entre d'altres.
Sovint intentem categoritzar i encapsular el que passa al nostre entorn i les persones que coneixem per sentir que hi ha un cert ordre o control. Però moltes vegades les experiències no encaixen només en una categoria, com ara "amistat" o "parella", sinó que hi ha una gran escala de grisos entremig. Potser hi ha persones amb qui t'agradaria molt tenir converses profundes, d'altres amb qui voldries compartir moments íntims o sexuals, o potser necessites connectar-hi primer afectivament i emocionalment perquè després aparegui una atracció sexual... o potser aquesta atracció no apareix mai. Hi ha moltes maneres de vincular-nos, i per això pot ser útil no tenir pressa, observar com et sents amb cada persona i en cada situació, i anar escoltant les teves necessitats. Probablement, això t'ajudarà molt més a entendre què desitges que no pas intentar definir-ho tot des del principi. És una exploració.
Les necessitats també poden canviar al llarg del temps, i és bonic donar-te permís per viure-les. La bisexualitat és una orientació sexual caracteritzada per la capacitat de sentir atracció romàntica, emocional i/o sexual cap a persones de més d'un gènere. Aquesta atracció no ha de ser necessàriament igual en intensitat, freqüència ni produir-se al mateix temps per a tots els gèneres. També hi ha persones que defensen que totes les persones som bisexuals en alguna mesura. Al final, és difícil tenir veritats absolutes quan parlem de relacions, orientació sexual, desig o atracció.
Així doncs, des d'aquí t'animaríem a continuar explorant tot això que se't mou des d'un lloc tranquil i compassiu amb tu mateixa, sabent que moltes persones es qüestionen aquests aspectes de la seva sexualitat al llarg de la vida. Dona't permís per explorar allò que desitgis i deixa que les experiències t'ajudin, a poc a poc i sense pressa, a entendre amb més claredat la teva orientació sexual.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
La Laura Centellas