Relacions
Tinc dues consultes, per una banda estic una mica preocupada perquè l'últim cop vaig tenir relacions sexuals amb un noi sense protecció. Jo no ho havia fet mai i no n'estic orgullosa, però va passar. No va ejacular dins ni res, i ja m'ha vingut la regla, per tant per la part d'estar embarassada estic tranquila. El tema és que no sé si em pot haver passat alguna malaltia sexual, perquè va ser amb un amic meu i realment no sé quin és el seu historial sexual. Penso que potser m'hauria de fer proves, no? Però no sé on he d'anar. Al cap? Encara que jo vagi a un metge privat de normal, puc anar al cap o algo així? Tampoc vull que ho sàpiga mare o algo... L'altre cosa és que tot i haver tingut novio i també novia... Segueixo sense masturbar-me pel meu compte. Mai em ve de gust, no és algo que en cridi l'atenció. Relacions sexuals, tocaments o situacions íntimes amb altra gent si que m'agraden, però igualment mai arribo a res. M'agrada, m'ho puc passar bé, però mai acabo ni tinc orgasmes ni res per l'estil. No sé què fer la veritat. Gràcies!
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Pel que fa a la primera pregunta, sobre fer-te proves per a les Infeccions de Transmissió Sexual (ITS), et recomanem demanar hora a la llevadora del teu CAP. Allà et poden orientar i, si cal, fer-te les proves de manera gratuïta i confidencial. Hi pots anar sola, sense que la teva mare ho sàpiga.
Pel que fa a la segona consulta, el sexe es pot descobrir sola o amb companyia. És cert que, a vegades, sola hi ha més temps i espai amb tu mateixa per explorar allò que únicament tu tens ganes d'explorar, i a vegades això pot ser útil. També pot ser interessant compartir-ho, perquè a vegades el que s'aprèn amb altres persones potser no hi hauríem arribat soles.
Les relacions sexuals són un descobriment constant. Et recomanaríem que no tinguis pressa ni et posis pressió per arribar a cap lloc determinat. A partir d'aquí, en el moment que et relacionis sexualment amb tu mateixa o amb altres persones, fes l'exercici d'escoltar primer què et demana el teu cos, què desitja i què necessita, i obre la ment a explorar diferents possibilitats. Si et sents còmoda i segura, fes la proposta d'explorar-ho, ja sigui amb certs moviments, carícies, petons o algun estímul extern, com per exemple posant música.
Converteix el moment íntim en una mena de ritual on l'únic objectiu sigui gaudir del moment. Si no saps què vol el teu cos o què et demana, no tinguis pressa. Busca la manera que t'ajudi a connectar amb tu mateixa, com per exemple tancar els ulls o fer respiracions lentes i profundes.
Connectar amb el plaer és un acte molt potent i es necessita temps, espai, cura i molt d'amor. Si ho volguessis explorar de forma més personalitzada, et recomanaríem que et dirigissis a una sexòloga que et pogués acompanyar en aquest procés de forma individual.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas