una amiga meva obsessionada
Hola, una pregunta... tinc una amiga que està molt obsessiionada, diu que la miren malament constantment, sempre m'està dient si té algo a la cara, i s'aïlla ella sola, li costa molt relacionar-se amb la gent, i a vegades es pensa que no la vull... i està molt obsessionada amb el menjar, es pesa cada 2x3, mira molt les calories, menja molt saludable, menja menys del que solia menjar, es queda amb gana, passa gana, intenta no menjar, i a vegades li venen com atacs de menjar porcaries i després s'arrepenteix.. que jo sapiga no vomita ni res, però és un problema això que li passa a la meva amiga?..
Sara Bujalance

Hola! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació sobre la teva amiga. Pel que expliques sembla que està patint un trastorn de la conducta alimentària. Quan algú té un trastorn d'aquest tipus se sent molt malament amb si mateix/a, s'obsessiona amb el pes i el menjar, es torna més trist, s'enfada més fàcilment i tota la seva vida en general es veu perjudicada per aquestes malalties. Però tot i ser malalties que fan patir molt, es poden curar si la persona demana l'ajuda de professionals. Per això és molt important que els pares de la teva amiga sàpiguen el què li passa. El millor consell que et puc donar és que animis a la teva amiga a que parli amb els seus pares. En el cas de que no ho faci, serà necessari que hi parlis tu directament. Si és amiga del cole, també pots parlar algun professor. Sé que pot ser difícil explicar-li a un adult el que li passa a la teva amiga, però és el millor que pots fer per la seva salut i felicitat, encara que al principi es pugui enfadar, amb el temps ho entendrà i t'ho agrairà. Molts petons!!