Vull aprimar-me
Hola mira volia comentarte el meu cas. Jo tinc 16 anys medeixo uns 1,67-1,70 gairebé i peso 81,5 kg. La gent hem diu que per la meva proporsió(a simple vsta) y per la meva massa corporal estic 'prima' i que no estic gorda i no pateixo obesidad de grau 1. Jo sé que pateixo obesitat i anem al kit de la qüestió: faig taekwondo dos cops a la setmana i faig educació fìsica a l'institut també dos cops a la setmana. Vaig caminant a l'nsitut i torno tmvlb caminant (30 min- 40 aprox) y els dissabtes camino unes 3 hores i a vegades patino y tot i així hem costa baixar de pes. No picotejo a deshores i això es el que hem preocupa més. Que puc fer? Moltissimes gràcies :)
Sara Bujalance

Hola Criis! No t'amoinis pel que surt a la bàscula. El pes és una dada molt relativa que depèn de moltes coses: edat, alçada, constitució genètica, estil de vida, activitat física... El millor que pots fer per estar en un bon pes és menjar de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària, aquí la tens:
Home%20Canal%20Salut/Ciutadania/Vida_saludable/Alimentacio/Consells_generals/documents/piramide2.pdf), repartit en 5 àpats: esmorzar a casa, esmorzar al pati, dinar, berenar i sopar. A part d'això, és important també que continuis fent esport i activitat física com ja en fas. En aquesta web també pots trobar pautes sobre alimentació:
(És una mica velleta, però la informació és bona). I, sobretot, si continues tenint dubtes sobre el teu pes, parla amb el teu metge, ell et podrà orientar. Molts petons!!