primera vegada
Hola sóc una noia de 14 anys (aquest any faig els 15) i vaig a fer-ho per primera vegada amb el meu "novio" (es una historia molt larga, no estem junts per la distacia i aixo pero estem enamorats i ens veiem sempre que podem i aixo i em sortit ja dues vegades, aixi que ja fa 3 anys... suposem que som novios, vale?) En fi, el dia de san valentí li vaig regalar uns bombons i uns condons amb una noteta que posava que era per fer-los servir pero sense presses, aixi que estic segura de que vull fer-ho perque jo vaig ser la primera en dir-ho i aixo... m'ha costat pero ara tinc clar que vull que sigui el primer perque, encara que sembli una tonteria perque tinc 14 anys, estic enamorada d'ell, pero estic molt nerviosa perque no se com fer-ho i ell es un noi una mica reservat en aquests temes (encara que es mor de ganes, pero te por de fer algo que a mi no m'agradi) i llavors penso que hauré de portar jo la iniciativa... com ho faig? Com podria començar? I per fer-ho, hi ha alguna postura perque em fagi menys mal o algo? Consells per la primera vegada si us plaaaau, petons♡
IESP

Hola!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Abans de tot, gràcies per consultar-nos!
Una pregunta, amb tots els dubtes que tens, estàs segura que ja estàs preparada?
A vegades, pel fet que ens interessa la sexualitat o estem enamorats d'algú, ja creiem que estem preparats pel que sigui, i no és ben bé així. Et diria que t'ho prenguis amb calma i que no cal anar amb cap pressa!
Una cosa important, és que primer puguis parlar d'aquest tema amb ell cara a cara, per a que cada un pugui dir els seus dubtes, les seves pors... i el que li agradaria fer, és clar! Les relacions sexuals són satisfactòries si un fa allò que realment vol, d'una manera respectuosa i còmoda.
Quan en parleu, veuràs que tindràs menys dubtes, perquè moltes preguntes ja estaran resoltes. També us diria que no cal que el primer que feu sigui la penetració, ja que hi ha més pràctiques! Per això diem que descobrir la sexualitat és anar pas per pas, ja que si dues persones no s'han vist mai despullades, és normal que hi hagi tantes preguntes no?
No tingueu pressa i gaudiu del que teniu com a parella :)
Espero haver estat d’ajuda!
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat