Una amiga meva esta obsesionada amb el pes
Hola, tinc una amiga que té bulimia, diu que es veu gorda, en el seu twitter dóna a entedre que vol ser anorexica, diu que medeix 1'54 i pesa 70 kg. La veritad que no se jo si es real perque diu que no li deixen fer servir la bascula.
Té poca autoestima, bé de fet té un 2%, estic desesperada amb ella, perquè hi han cops que quan ella se sent malament fa sentir a els altres malament, dient que ella esta pitjor que nosaltres nos ens queixem, com si fos un monstre i clar si em comparo amb ella no m'agrada perquè, potser sóc mes alta i estic proporcionada diferent, però, ella ho veu com si ella fos baixeta i gordeta i a les altres ens veu algunes altes i altres baixes, però, primes, i no es cert ella té un problema alimentari a més de que tendeix a exagerar les coses, lo de la bulimia ho sap tot l'institut perquè, es com si pares a persona per persona i li digues, perquè crida a l'hora de pati, ''QUE ESTIC GORDA, HO VOMITO TOT PERÒ NO M'APRIMO'' No crida d'alló alls quatre vents, però, alça la veu.
Bé jo no em puc queixar, però, me engreixat 3 kg. Tinc 13 i faig 1'57 i peso 61 kg. No se si es un pes adequat.
Sara Bujalance

Hola! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació!. Pel que fa a tu, estàs bé, no t'has d'amoïnar pel teu pes. El que has de fer per mantenir un bon pes i un bon estat de salut és menjar de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària), i fer esport, com a mínim, 3 cops a la setmana. A part d'això no cal que facis res més. Pel que fa a la teva amiga, per tot el que expliques és possible que estigui patint un trastorn de la conducta alimentària. Aquests trastorns són malalties greus que fan patir molt a la persona, però que tot i ser greus es poden curar si la persona fa un tractament amb psiquiatres i psicòlegs especialitzats. Els amics teniu un paper molt important a l'hora de donar-li suport i afecte a la persona afectada, però, malauradament, no la podeu curar. Els únics que ho poden fer són els seus pares duent-la als professionals. Per això és molt important que els pares de la teva amiga sàpiguen què li està passant. Pots parlar amb ella i animar-la a que els hi expliqui. Si veus que tot i animar-la no ho fa, aleshores serà necessari que parlis tu directament amb els seus pares, germans o professors, de cara a que l'ajudin com necessita. Sé que pot ser difícil fer-ho, però és el millor que pots fer per ajudar-la, tot i que al principi es pugui enfadar amb tu, amb el temps ho entendrà i t'ho agrairà. Molts petons!!