Doncs això
Hola, sóc una noia de catorze anys i menjo molt equilibrat i faig esport. Medeixo 1'65 m (més o menys) i peso entre 58-60 kg, estic molt musculada, per cert. El problema és que pico molt entre hores i vull definir aquests musculs que tinc per que quedi més fi. Com ho faig? Puc fer-ho? Moltes gràies.
Sara Bujalance

Hola Pizpireta! Per evitar el típic "picoteo" entre hores és necessari fer 5 àpats al dia, 3 principals: esmorzar a casa, dinar i sopar, i 2 complementaris: esmorzar a mig mati i berenar. Es tracta de menjar algo cada 3-4 hores, així el cos va rebent energia i no té la necessitat de picotejar. El picoteo apareix perquè fa molta estona que no mengem o perquè l'últim àpat no va ser suficient, aleshore el cos t'empeny a picotejar per accedir a l'energia que necessita. Això ho evitaràs amb els 5 àpats. Pel que fa a definir músculs ho pots fer amb la pràctica d'esport. És important fer esport, com a mínim, 3 cops a la setmana, però si en pots fer més, millor. Qualsevol esport que t'agradi t'anirà bé. I recorda que per recollir els resultats de l'esport cal ser constant i tenir una mica de paciència perquè els resultats triguen una miqueta a veure's. Molts petons!!