DUBTE IMPORTANT
Hola!
A l'institut ens han parlat sobre una malaltia anomenada Clamidia, que provoca l'esterilitat tant a homes com dones, i m'agradaria saber més informació sobre aquesta. Es possible que amb el sexe oral es contagi? Inclòs tot el sexe oral? I quins són els símptomes per saber si la tinc? És important perquè m'estic menjant el cap per si la he agafat.. Tampoc sé que fer en el cas que la tingui, necessito ajuda siusplau.
Moltes gràcies.
IESP

Hola,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga de l'IESP. Si tens dubtes d'haver-te contagiat de Clamidia el millor és que vagis al metge i demanis proves diagnòstiques específiques per a detectar Clamidia (anàlisi d'orina, anàlisi de secrecions uretrals o vaginals). Amb aquest tipus de proves es poden diagnosticar la majoria d'infeccions per clamídia, tant les que donen símptomes com les que són asimptomàtiques.
Els símptomes de la Clamidia sovint són semblants als de la gonorrea, els de la Clamidia poden trigar diverses setmanes a aparèixer després del contagi (sobretot en dones) , pot ser asimptomàtica (no presenta símptomes) i passar desapercebuda.
Si creus que pots haver-te contagiat el millor és parlar amb la persona que creus que t'ha contagiat i preguntar si està diagnosticada per Clamidia. si veus que tot i així no et quedes tranquil el millor com ja t'hem comentat és fer-se les proves diagnòstiques amb un metge.
Una abraçada,
Helena Angel @HelenaAL