El meu cos...
Hola, tinc 16 anys i peso 62 kg. Desde l'estiu passat no em veig bé cuan em miro al mirall. Tots em diuen que per l'edat que tinc que està bé el meu pes.. però el que passa es que m'he engordit massa per al meu gust..em sobra panxa i no m'agrada el meu cos ara mateix. Per això, ara que s'apropa l'estiu em voldría aprimar i baixar panxa i estic corren tots els dissabtes al matí i fen totes les nits exercisi(abdominals, flexions...), però voldría que em donessis una "dieta" per a aprimar-me i menjar bé. Perquè el que em passa es que tinc molta obsessió amb el menjar i a totes hores estic a la nevera..
-Perdona, però no em serviría que em diguessis això de menjar 5 cops al dia o menjar equilibradament...etc.
Moltes gràcies, petons!
Sara Bujalance

Hola! Gràcies per compartir amb mi la teva situació!. Em sap greu però no puc dir-te una altra cosa a part de que mengis de tot, equilibrat i repartit en 5 àpats diaris, ja que a part d'això no hi ha res més que funcioni. A internet, revistes, etc. es diuen moltes dietes i trucs per, suposadament, aprimar, però la gran majoria no són certes. No funcionen per aprimar (si funcionessin, cap persona estaria grassa perquè seria molt fàcil aprimar), i la pitjor part és que acostumen a ser perjudicials per la salut. El millor i la única cosa que funciona per tenir un bon pes és menjar bé i fer esport de manera constant. Precisament la forma de reduir aquesta obsessió que tens amb el menjar i que et fa estar a totes hores a la nevera és fer 5 àpats al dia, d'aquesta manera no li dones temps al cos a desenvolupar ansietat. I una altra manera d'evitar l'ansietat pel menjar és deixar-te estar de dietes, com més t'obsessionis per aprimar, més ansietat patiràs, ja que és la reacció natural del cervell davant una obsessió. I, a part de tot això, recorda que el pes depèn també d'un factor genètic, el que acostumem a dir constitució, que no podem canviar, i per això és tan important acceptar-nos tal i com som. Sé que l'adolescència pot ser una època difícil pel que fa al cos, ja que està canviant, l'autoestima puja i baixa... Per això és important que parlis sobre com et sents amb els teus amics, adults de confiança (com els pares, per exemple), etc... Ells poden escoltar-te i ajudar-te a sentir bé. Molts petons!!