NECESSITO DESFUGAR-ME
Hola!
Medeixo 1,61 cm, jo sempre li pregunto a la meva mare (disimuladament) , he investigat i ara sé que lo ideal es pesar 10 numeros menys que lo que medeixes, per exemple:
1,61cm ---- 51 kk
ara mateix em sento molt malament amb mi mateixa perquè peso 52,3 kg.
Tinc problemes amb les meves cuixes, les tinc molt grases, els meus amics (els pocs que tinc) sempre em diuen que estic perfete i que no estic gorda, sempre somric i els hi dic que dacord, que ja ha passat, però en realitat no mel's crec, nomes ho faig perque no es preocupin.
També em molesta molt que la meva mare em digui que sóc guapa i aquestes coses, perquè jo sé que en realitat no és veritat i ho diu només perquè és la meva mare, sempre m'enfado quan ho fa, i ella em diu que és veritat, és que no s'adona de que això em fa mal?
M'agradaria tenir més cintura, més curves....
PESO MASSA!
Necessito sentir-me bé, i a vegades la unica manera de sentir-me bé amb mi mateixa és vomitant, després de fer-ho em sento més lleugera, tanmateix, quan acabo, sempre em poso a plorar...
PERÒ AIXÒ NO DÓNA RESULTAT!
Sara Bujalance

Hola Laieta2000! Gràcies per compartir amb mi la teva preocupació!. Sé que a internet, revistes, etc. hi ha molta informació sobre el "pes ideal", però bona part d'aquesta informació és errònia i no té cap base científica. Això de que s'ha de pesar 10 números menys del que peses és fals. El pes ideal és quelcom complexe, depèn de moltes coses, no només del que medeixes, sinó de l'estil de vida que fas, de la constitució genètica, de l'esport que es practica, de l'estat de salut, de l'edat, etc. A més, el pes ideal mai és un número concret, sinó que sempre és tota una franja que va d'un pes mínim a un pes màxim recomanats, de manera que ens podem trobar una franja en la que hi ha fins a 20 quilos de diferència entre el mínim i el màxim recomanats, això és així perquè el pes ideal sempre és orientatiu, mai és determinant perquè depèn de moltes coses, com et cometava abans. 52,3 quilos per la teva alçada està molt bé, així que no t'amoïnis. Pel que fa a la cintura, corbes, etc., tingues paciència, encara ets adolescents i el teu cos té anys per davant per desenvolupar-se. Ja veuràs com a mida que va passant el temps el teu cos va madurant i prenent formes més adultes, de manera que la cintura s'afinarà i sortiran corbes. I, molt important, recorda que la bellesa no ve determinada per un número concret de quilos a la bàscula, sinó que és el resultat de moltes altres coses, entre les quals hi ha l'actitud de la persona també. Per exemple, acostumem a trobar més atractives les persones que accepten el seu físic tal i com és. Molts petons!!