Fer el primer pas o no?
Fa uns dies vaig trobar una noia en una aplicació de cites que ja coneixia de l'institut. No vam fer match, ja que cap dels dos li va donar "m'agrada". Tot i això, després de veure'ns a l'aplicació, ens vam començar a seguir a Instagram i TikTok, i des d'aleshores ens hem intercanviat alguns "likes". Això m'ha fet pensar que potser hi podria haver algun interès per part seva, però no sé si ho estic interpretant correctament o simplement són interaccions sense més importància. Tinc dubtes sobre si hauria de fer el pas i iniciar una conversa per veure si pot sorgir alguna cosa més, o si és millor no donar-hi més voltes. M'agradaria saber com puc interpretar aquesta situació d'una manera realista i com gestionar la inseguretat o la por a equivocar-me a l'hora de fer el primer pas.
Laura Centellas

Hola,
Nosaltres no et podem assegurar que el motiu d’aquestes interaccions sigui que li agrades. Tot i això, sí que poden indicar que té alguna mena de curiositat o interès per tu.
No hi ha una opció correcta, totes dues et portaran per camins diferents i són igualment vàlides. Observa i escolta què sents davant d’aquesta situació i què et ve més de gust fer, tenint en compte que, fins que no t’apropis a aquesta persona, parleu o li preguntis, no podràs saber exactament què sent ella ni quin és el motiu d’aquestes interaccions.
Des d’aquí ens sembla que ja estàs interpretant la situació d’una manera força realista, ja que t’estàs plantejant diferents possibilitats: potser li agrades, i per això et segueix i et posa "likes", o potser no i el motiu és un altre. Una mirada realista és aquella que permet agafar perspectiva davant d’una situació, contemplar les diferents opcions i, finalment, escollir aquella que encaixa més amb el que un sent o li ve més de gust fer.
Davant de situacions incertes és normal sentir inseguretat o por d’equivocar-te, perquè no pots controlar com avançarà la situació ni saber amb certesa què passarà, i aquesta incertesa sovint genera inseguretat. Per això, observa com t’agradaria avançar i, si encara sents que necessites més seguretat abans de prendre una decisió o fer un pas diferent, no tinguis pressa. Ves aplanant el terreny tranquil·lament i fes aquelles accions o aquells petits passos que et facin sentir més còmode, fins que notis que estàs més preparat per decidir o per fer algun pas diferent.
Ara bé, si tens molt clar què t’agradaria fer, però et sents bloquejat o estancat, de vegades sí que cal fer un pas una mica diferent o més arriscat per sortir d’aquesta mena de "zona de confort" que no ens deixa avançar. Si no és el cas, no cal que corris, ves fent petits passos que t’apropin una mica més al que t’agradaria i, quan et sentis preparat, pren alguna decisió. Tenint en compte que la inseguretat, en més o menys mesura, probablement t’acompanyarà sempre davant de situacions incertes, perquè forma part de la vida i, en certa manera, també té la funció de protegir-nos, ja que ens fa anar amb cautela.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas