Sóc lesbiana?
Hola, primer de tot, hi ha un noi q vaig conèixer a un esplai q es un any més gran que jo i em feia bromes, petons a la galta, iniciava converses, s'asseia amb mi quan hi havia seients buits a altres llocs amb més espai.. no sé si li agrado O li he agradat mai, crec que ell a mi sí, pero últimament m'agraden menys els nois, hi ha dies que si, però normalment no. Què em passa, li agrado a ell? Sóc lesbiana?
Laura Centellas

Hola,
Des d’aquí no podem saber si li agrades o no. Això és una cosa que hauràs d’anar descobrint tu mateixa a mesura que avanci la relació o, si ho necessites, parlant amb ell.
Pel que expliques sobre l’orientació, és completament normal que sentis que el que et desperta interès o atracció pugui fluctuar en funció del moment, del context, de la persona o del que necessitis en cada etapa de la teva vida. Deixa’t sentir el que et vingui de gust en cada moment i dona’t permís perquè això pugui canviar o no, sense pressionar-te per trobar una resposta definitiva.
Potser et pot ajudar ampliar una mica la mirada i, en comptes d’intentar encasellar-te en una etiqueta segons el gènere, simplement observar amb quines persones et sents bé i què et ve de gust compartir amb cadascuna d’elles. Amb algunes potser voldràs una amistat, amb d’altres una relació afectiva, una relació sexoafectiva o potser no sentiràs ganes d’anar més enllà. Tot això es va descobrint amb el temps i les experiències, i sovint és difícil anticipar què sentirem per una persona abans d’haver compartit prou moments amb ella.
Per tant, ves a poc a poc, fent allò que et vingui de gust i resolent els dubtes quan sentis que és el moment. Si en tens ganes, també pots preguntar-li què sent o què busca aquest noi, o explicar-li què sents tu. Les relacions són un descobriment constant i voler posar-hi una etiqueta o anticipar què passarà massa aviat pot fer que ens perdem l’oportunitat de viure el present amb més tranquil·litat.
Ves fent allò que et vingui de gust en cada moment i observa com et vas sentint.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas