Professor
Hola, no sé ben bé com explicar-ho o què és exactament, però hi ha un professor del conservatori que em fa una mica de mal rotllo perquè m'incomodava davant de tota la classe dient que tocava molt bé, em deia reina i carinyo i coses així i de vegades inclús en tocava l'espatlla o l'esquena o la mà i em feia sentir molt incòmode. Crec que a altres noies els ha passat el mateix i una altra professora també ho ha notat. Cap noi no diu res negatiu d'ell, ni cap professor. Què és, què em passa? Sóc rara per sentir-me incòmode davant d'això?
Laura Centellas

Hola,
No ets rara per sentir-te incòmoda davant d’això. Al contrari, quan la intuïció o les sensacions que tenim al costat d’una persona són desagradables i ens fan sentir incòmodes, és important fer cas d’aquestes sensacions, encara que aquesta persona aparentment no sembli fer res "greu", i allunyar-nos-en o prendre mesures que ens facin sentir segures.
A més, pel que expliques no ets l’única persona que se sent així al seu costat, i això encara evidencia més que segurament és una actitud que adopta aquest professor i que comença a incomodar algunes persones en concret, pel que sembla que expliques, noies.
Encara que hi hagi persones a qui no els afecti (sembla que els nois pel que expliques), això no vol dir que hagis de deixar de fer cas del que sents tu. És important que puguis comunicar aquestes sensacions a alguna persona de confiança que estigui en aquest mateix espai que tu i que creguis que et pot comprendre i acompanyar, primer de tot per validar el que sents i, en segon lloc, per començar a pensar quines mesures necessites prendre per sentir-te segura tu i també per protegir les persones que se senten incòmodes davant d’aquest professor.
Les mesures poden ser diverses: informar aquest professor que el seu comportament incomoda algunes persones de l’aula i que estaria bé que deixés de tenir certes conductes que poden provocar aquest malestar. Ho pots fer tu, tu amb algunes companyes o, si considereu que no serà suficient parlar-ho amb alguna professora o professor perquè li ho comuniquin. També es poden demanar mesures des del centre, com posar-li límits, canviar la manera de fer classe o valorar altres accions que ajudin a garantir un espai segur. Si amb aquestes mesures el seu comportament no canvia o, fins i tot, empitjora, amb més comentaris fora de lloc o més contacte físic no desitjat, es poden valorar altres passos, com presentar una denúncia o que el centre prengui mesures més contundents.
Si ho comuniques i algunes persones no et fan cas, no et rendeixis i explica-ho a una altra persona que sí que t’escolti. Sovint normalitzem actituds masclistes o conductes inadequades, perquè estem acostumades a viure'n i és important comunicar-ho, agafar forces i donar-nos suport les unes a les altres per posar límits davant del més petit comentari que no ens faci sentir segures.
Esperem haver-te ajudat.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas