HO HE DE DIR?
Hola, mira jo l'any passat em vaig fer molt amiga d'una noia, la cosa es que molt cops em venia abraçar i jo en aquells moments no em sentia molt agust pro despres aixo va anar a mes es a dir que hi havien molts cop que em posava la cama per sobre i m'abraçava com si estiguessim sortint es a dir tocant-me part importants del cos sense el meu consentiment, i alla ja no estava gens comode amb ella ja que empre que tenia l'oportunitat ho feia, i despres em va començar a posar els dits pel cul (perdoneu l'expressió) i alla doncs em vaig adonar que no em sentia agust al seu costat. I un altre dia parlant amb una amiga meva em vaig adonar que a ella tambe li feia el mateix i alla ens vaig adonar que lo mes adient era separar-me d'ella ja que no em sentia agust al seu costat i tampoc sabia com dir-li que no m'agradava i no em sentia agust. Tot aixo no li he explicat a ningu pq tinc por del que em puguin dir. tambe durant aquest any m'hen he adonat que podria ser un abus sexual pro no ho se segur i i es aixi tampoc e com gestionar-ho. em podrieu ajudar, us ho agrairia moltissim??
Laura Centellas

Hola consultora!
Primer de tot, moltes gràcies per escriure’ns!
Per haver-hi contacte físic de tipus sexual és important que totes les persones implicades hi estiguin d’acord. A vegades podem canviar de opinió, podem voler tenir aquell contacte i després no voler-ho, i el consentiment s’ha de tenir en compte sempre. Pel que tu ens expliques hi va haver algun moment en el que tu no vas donar el teu consentiment, i això pot constituir una agressió sexual. No fa falta un “no” perquè no hi hagi consentiment, el bloqueig, la incomoditat o la por no són consentiment.
No és culpa teva res del que has passat amb aquesta persona. T’animaria a que parlis de aquesta situació amb algú que tinguis a prop i de referència perquè et puguin ajudar a definir el que ha passat si ho necessites.
T’afegeixo alguns recursos que et poden ser útils: en primer lloc un telèfon de atenció a les dones en situació de violència, atenen 24 hores al dia 365 dies a l’any i et poden ajudar a entendre què és el que va passar i quin servei pot ser-te útil si ho necesites. El telèfon és el següent: 900 900 120.
Adjunto  també un link que et pot ajudar a definir els tipus de violència sexual:
I finalment un recurs que tens a prop del teu territori, pots posar-te en contacte amb ells i t’atendran si ho necessites:
DXJrHRCjNqd/
Espero haver-te pogut ajudar.
Una abraçada!
La Laura Centellas