Com evitar mirar pornografia i mastrubar-se
Hola, cada vegada que em miro el "porno" em sento bé i satisfet en aquell moment instant i sempre m'arrepenteixo moltíssim (per raons personals i religiosos) després i porto temps repetint aquest circuit imfinit. Molts diuen que no és res dolent mastrubar-se però el problema està en mirar pornografia. Només vull una manera que es pugui evitar mirar-ho i guanyar en la temptació.
Laura Centellas

Hola,
No sabem quina edat tens, però és important recordar que la pornografia està prohibida als menors de 18 anys perquè sovint mostra situacions poc ajustades a la realitat, amb continguts explícits, pràctiques que no sempre són saludables i, en alguns casos, escenes de violència o relacions basades en dinàmiques poc respectuoses. Quan encara no s'ha desenvolupat prou el sentit crític ni s'ha adquirit experiència afectiva i sexual, aquest tipus de contingut pot influir en la manera d'entendre la sexualitat. A més, en algunes persones la pornografia també pot acabar convertint-se en una manera de gestionar emocions com l'ansietat, l'avorriment o el malestar, i arribar a generar un patró difícil de trencar.
Per reduir la temptació de mirar pornografia cal tenir molt clars els motius pels quals vols deixar de fer-ho. Quan volem canviar un hàbit, és important que les raons siguin prou sòlides perquè, quan aparegui la temptació, puguis recordar per què has pres aquesta decisió. Et pot anar bé escriure aquests motius i tenir-los en un lloc visible per rellegir-los quan ho necessitis.
També és útil buscar una activitat substitutòria saludable per fer just en el moment en què aparegui la temptació. Si sempre recorres a una mateixa alternativa, serà més fàcil anar canviant aquest hàbit amb el temps. Pot ser fer esport, sortir a caminar, fer alguna manualitat o qualsevol activitat que t'ajudi a connectar amb el teu cos, a descarregar tensions i a sentir-te millor.
Pel que fa a la masturbació, tal com dius, masturbar-se és una conducta normal i saludable. Si el que vols evitar és la pornografia, pots provar de masturbar-te sense consumir aquest tipus de contingut, donant espai a la teva imaginació i a les teves pròpies fantasies. Això també és una manera d'entrenar la ment i de reconnectar amb el teu propi desig, sense necessitat de dependre d'estímuls externs.
Gràcies per la teva consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas