Amiga amb baixa autoestima i situacions inventades a conseqüència.
La meva millor amiga sempre ha viscut en un entorn de bullying, cosa que a hores d'ara l'ha portat a sentir-se realment malament amb ella mateixa i molt poc estimada. Som un grup d'amigues les quals algunes són un parell o tres anys més grans que les altres, i com és normal, sovint es parla de parelles i relacions/lios; I ella, no ha tingut encara mai un amor correspost, i tot i fer-li comprendre que encara és molt jove i que ja arribarà, estava desesperada per tenir parella, o més ben dit, sentir-se estimada. El problema és una cosa que està succeïnt, i és que: suposadament ara té un nòvio que porten temps parlant, però resulta que és fals. Però està tot molt ben enrrebassat, perquè hi ha un compte d'Instagram del noi, hi ha conserves, anècdotes, flors regalades...Etc. Sembla totalment real, tret de les imatges que es veuen fetes amb IA i la conta que després de temps vivint aquesta situació, sabem que la porta ella. Bé, la cosa no és el noi inventat, sinó la naturalitat en què parla d'aquest noi i la facilitat en amagar-ho, inclòs a les seves amigues. El que ens preocupa és el seu estat d'ànim, no sabem com afrontar-ho i ajudar-la, perquè segurament ho negui tot. A més a més, som un grup d'amigues que ens veiem relativament poc i ho volem parlar en persona, però això no serà fins d'aquí un mes i poc. Nosaltres no la jutjarem, perquè som amigues seves i tothom comet errors. Ho ha fet públic, i el seu mal entorn farà que li arribin burles. També vull comentar que algunes integrants del grup estan molt enfadades amb ella perquè només veuen la mentida, i diuen que ja no tornaran a confiar mai més amb ella i que si alguna vegada fem algun plan juntes, no vindran, perquè diuen que ja no la reconeixen. Jo realment estic preocupada per la meva millor amiga i el meu grup, perquè no vull que ens separem per això.
Laura Centellas

Hola consultora!
Primer de tot, moltes gràcies per escriure’ns! Em sap greu que estiguis passant per tot això i estiguis preocupada! Mostres molta empatia cap a la teva amiga i això és molt bonic. Primer de tot m’agradaria demanar-te si esteu segures tu i les teves amigues que aquesta història no és real? En cas que en tingueu certesa, penso que potser provar de acostar-se a ella i parlar-ne pot ser un primer pas, prova de treure-li el tema... demana-li sobre aquesta persona. Si quan us veieu se sent segura potser s’obre i t’explica alguna cosa.
A vegades en moments en els que ens sentim molt sols necessitem aquest acompanyament, ser-hi i que hi siguin per nosaltres. És difícil quan ens sentim traïts, però pel que expliques sembla que la teva amiga intenta trobar consol en aquesta situació. Crec que el que més pot necessitar la vostra amiga és que sigueu allà per ella.
Espero haver-te pogut ajudar!
Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas