Amistats que no em representen
Hola, Bé, jo ara mateix estic en un grup d'amigues que som 6 persones. A mi em cauen bastant bé superficialment i em sento a gust. Però el problema són comentaris i idees que tenen. Hi ha especialment una amiga que sempre que pot afirma coses MOLT RACISTES. Vull dir, coses com que si els panchos o els moros roben, que no parlen català, que camines per algun barri en concret i t'atraquen, que ens estan robant la cultura... Tonteries. Fins i tot el seu pare fer un comentari dels panchos. Res tant racista, però utilitzar esta paraula ja me sembla despectiu, no trobeu? La resta no ho diuen tant, però més o menys comparteixen les opinions. A més, des de que em porto amb ells sento que em comporto pitjor a classe, i jo no ho he fet, però algunes persones han robat a supermercats o inclús comprat alcohol. No sóc així ni ho vull ser. I jo em pregunto: de veritat vull aquesta gent al meu cercle social? Però és que soc d'un institut molt petit amb una sola línia, i realment són la gent amb la que més encaixo. Però tinc clar que en el futur no vull mantenir el contacte de la mateixa manera que ara, potser quedar i tal, però que no sigui per sempre. També és veritat que al batxillerat, pel qual encara me queda un any, canviaré d'institut. Tot i que aniré amb algunes dues de les persones d'aquest grup, segurament, deixaré la resta enrere. Però ens seguirem veient perquè estem a un conservatori de música. Espero fer altres amics al batx, però també tinc por de que les amistats que ja tinc no em deixin crear un nou grup més autèntic. Ja sé que potser serà difícil contestar, perquè no he fet cap pregunta, però crec que més o menys s'ha entès la qüestió. Moltes gràcies per tot
Laura Centellas

Hola consultora!
Primer de tot, moltes gràcies per escriure’ns! Entenem que és una situació difícil quan les persones del nostre voltant no comparteixen ideologia amb nosaltres i ens trobem distanciats entorn a coses que poden ser molt bàsiques o molt important per la nostra manera de fer. Evidentment, els comentaris discriminatoris són incomodants i és natural que et faci fer preguntes. A mi em sortiria demanar-te a tu, has provat de expressar el que et fa sentir que facin aquests tipus de comentaris en la teva presència?
Tindrem opinions diferents amb la gent del nostre voltant i ens posicionarem diferent en molts debats al llarg de la vida, però potser és factible que amb qui estimem puguem pactar certes línies com perquè tots estiguem còmodes compartint espai. Quan aquestes línies no es puguin complir o una de les parts no respecti, llavors potser tornarà a ser interessant plantejar la pregunta que tu mateixa proposaves; vull compartir temps amb persones que estan reaccionant així? Què necessito?
Entorn al que ens comentes de canvi de institut, segurament els anys que et venen per davant siguin anys de conèixer molta gent nova, veure altres idees i compartir amb grups diferents. Penso que t’hi has de anar trobant per poder prendre les decisions que necessitis per tal de sentir-te el més a gust possible amb les persones que decideixis tenir a prop.
Espero haver-te pogut ajudar!
Una abraçada!
La Laura Centellas