sabor y olor de la vulva
Necesito ajuda. La meva novia i jo volem follar per primera vegada (ella te experiencia jo no) i vull fer sexe oral, però em fa por pq ella em va dir q alló de q la vulva olora a marisc o sap a marisc es mentida y que si te la netejes amb sabó i aigua cada vegada q et dutxes no olora malament, sino q olora al sabó. I jo como ehhhh, pq jo crec q la meva vulva no olora al sabó, jo em dutxo dia si i dia no i em preocupa pq em sento marrana pq sento q la meva vulva no olora malament pero tampoc olora bé i ns q fer, a lo millor son les calcetes? pq les calcetes em deixen boletes petites i m'he de comprar noves pq ns q els hi passa llavors QUE FAIG?
Laura Centellas

Hola,
La vulva fa olor de vulva. És una part del cos que té una olor natural, igual que qualsevol altra part del cos. No hem d'esperar que faci olor de sabó, de perfum o de roses. Cada persona té la seva olor, i això és completament normal.
És important mantenir una bona higiene íntima. Es recomana rentar la zona de la vulva cada dia, preferiblement només amb aigua, ja que els sabons poden alterar el pH vaginal i llavors pot augmentar el risc de tenir infeccions, que sí que poden provocar una mala olor.
També és normal que l'olor de la vulva variï al llarg del cicle menstrual, perquè el cos va canviant i també ho fan els fluids vaginals.
Només si notes una olor molt forta i desagradable, diferent de l'habitual (per exemple, una olor de podrit o de peix molt intensa), o si també tens picor, dolor, coïssor o un canvi important en el flux, és recomanable consultar el teu metge o metgessa de capçalera per descartar una possible infecció.
Pel que fa a les calcetes, si tenen moltes boletes o el teixit està molt desgastat, pots canviar-les quan et sigui possible perquè siguin més còmodes. Si són de cotó i et van bé, encara millor, ja que acostumen a afavorir una millor transpiració. En qualsevol cas, les boletes de la roba no faran que la vulva faci mala olor.
I, finalment, si decidiu tenir relacions sexuals, recordeu que el més important és que totes dues en tingueu ganes. No t'has de preocupar perquè la teva vulva no faci olor de sabó. El més important és que estigui sana, no que faci una olor determinada.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas