Tampax
Bona nit, Fa uns anys vaig tenir una experiencia sexual traumatica que ha desencadenat que a la que em vull posar un tampax no puc. Quan l’apropo alla abaix començo a tremolar i em marejo molt. Ho extrany es que no tinc cap tipus de problema a l’hora de masturbar-me (per fora, per dins em passa el mateix) ni mantenir relacions sexuals. Que puc fer? Em ralla molt degut a que no puc anar mai a la platja quan tinc la regla. Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu per escriure'ns i per compartir una cosa tan íntima.
Pel que expliques, sembla que vas viure alguna experiència sexual molt impactant que ha deixat seqüeles en tu. Si ho hem entès bé, les dificultats apareixen quan ets tu qui intenta introduir un tampó o els dits a la vagina, en canvi, no et passa quan mantens relacions sexuals amb penetració amb una altra persona. Això ja ens dona una pista important.
Dins de la situació, és positiu que hi hagi moments en què puguis gaudir de la teva sexualitat sense aquest bloqueig. Sembla que la dificultat està relacionada amb el fet que siguis tu mateixa qui entra en contacte amb aquesta part del teu cos. Això ens fa pensar que no és un problema permanent, sinó una resposta que s'activa en situacions concretes.
Entenem que això et generi molta frustració, sobretot perquè limita activitats que t'agradaria poder fer, com anar a la platja quan tens la regla. Tot i això, és important que no et forcis, ja que el teu cos necessita temps per tornar a sentir aquesta zona com un espai segur.
Sovint diem que el cos té memòria i de vegades, encara que racionalment hàgim entès o superat una experiència difícil, el cos continua reaccionant com si encara necessités protegir-se. Això no vol dir que sempre serà així, sinó que necessita el seu propi ritme per integrar el que va passar.
Pot ajudar-te iniciar un procés de reconciliació amb el teu cos. Pots reservar-te moments tranquils d'autocura, sense cap objectiu més que cuidar-te. Per exemple, quan et dutxes o t'hidrates la pell, pots fer-ho amb molta calma, acariciant cada part del teu cos, amb amabilitat i agraïment per tot el que et permet fer. Si hi ha alguna zona que et genera incomoditat, no la forcis i dona-li el temps que necessiti.
En aquests moments d'autocura, també pot ser útil observar el teu cos davant d'un mirall, inclosa la vulva si algun dia et ve de gust. Mira't, coneix les diferents parts que hi ha en tu, posa consciència en la funció que tenen en el teu cos i familiaritzat, perquè formen part de tu, de qui tu ets, amb totes les fortaleses i amb totes les debilitats. No es tracta d'obligar-te a tocar-te ni d'arribar a cap resultat, sinó simplement d'anar recuperant la confiança en les diferents parts del teu cos, sobretot amb aquelles que hi ha més incomoditat. No tinguis pressa per fer-ho.
Si en algun moment et sents preparada, pots provar de posar una mà sobre la vulva o a l'entrada de la vagina, sense intentar introduir res, i posar-te en una posició còmoda. Posa-li alguna intenció, demana-li allò que necessites amb amor i cura i observa què passa en el teu cos, si es tensa o es relaxa, i intenta acollir qualsevol emoció que aparegui sense jutjar-la. Si sorgeixen tristesa, ràbia, por o frustració, dona't permís per expressar-les de la manera que et surti millor: plorant, escrivint, movent el cos, ballant, respirant profundament o fent qualsevol activitat que t'ajudi a alliberar aquesta tensió.
També et pot anar bé portar un petit registre en una llibreta. Pots escriure, dibuixar o anotar com t'has sentit després d'aquests moments d'autocura. Això et pot ajudar a prendre consciència dels petits canvis i dels passos que vas fent.
Aquestes són algunes estratègies que et podem proposar des d'aquí. Tot i això, tenint en compte que hi ha una experiència traumàtica al darrere i que aquest bloqueig et genera malestar i et limita, creiem que també et podria ajudar fer aquest procés amb l'acompanyament d'una professional especialitzada en trauma o en sexualitat.
Esperem haver-te ajudat una mica. Qualsevol cosa seguim aquí.
Gràcies per la confiança i una abraçada.
@psico_crisalbo
La Laura Centellas