Sexe orol
Hola bones!!! Passa algo si tinc sexe oral amb un altre noia sense cap mena de protecció? se que hi ha possibliatts de tenir malalties de transimisó sexual, però realment és tan probable? Mai ho he fet però d’aqui poc se que ho començare a fer i vull estar segura! Gràcies
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
És cert que el risc de transmissió d'infeccions de transmissió sexual (ITS) durant el sexe oral a una persona amb vulva és generalment baix, però no és nul. Algunes ITS es poden transmetre pel contacte entre mucoses, pell o fluids, encara que no hi hagi penetració.
Si les dues persones s'han fet proves d'ITS recentment i saben que no tenen cap infecció transmissible, el risc és molt menor. Tot i això, és important recordar que algunes infeccions poden no donar símptomes durant un temps, de manera que no sempre és possible saber-ho només pel que es nota al cos.
Les proteccions de barrera, com els quadrats de làtex, són una eina per reduir encara més el risc de transmissió. Utilitzar protecció o no, no és un requisit, és una eina per reduir el màxim el risc de contagi, però al final han de ser les mateixes persones que fan la pràctica qui han de decidir lliurement i consensuadament si se senten segures per usar-ne o no.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas