Puc estar embarassada?
Holaaa, Ho dic amb dates pq quedi clar, el 4 de juny jo vaig tenir la mva 1r vegada amb un noi q ja portava temls parlant, vam utilitzar condó pero es va treure dins meu. Al 4rt dia em vaig prendre la pastilla ellaone q es suposa q dura fins al 5è dia. Pero m'hauria d'haber baixat la regla el 19 de juny i no em baixa. No vull quedarm embarassada i el noi no em pot parlar per pq no te movil tmpc li puc dir a la meva mare o al meu pare pq em maten literalmebt. Gràcies
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Tal com dius, la pastilla postcoital EllaOne es pot prendre fins 5 dies després d'una relació sexual de risc. Aquesta pastilla no és abortiva, sinó que actua principalment retardant l'ovulació, de manera que dificulta que un espermatozoide pugui fecundar un òvul i, per tant, redueix el risc d'embaràs. Si l'espermatozoide ja ha fecundat l'òvul abans, la pastilla no faria cap efecte i l'embaràs seguiria amb normalitat.
Si els dies que vau tenir la relació sexual de risc, estaves ovulant les probabilitats d'embaràs són més altes. Els dies d'ovulació solen donar-se a la meitat del cicle menstrual, el dia 14 aproximadament si el teu cicle és de 28 dies.
És important saber que la pastilla de l'endemà pot alterar temporalment el cicle menstrual. Per aquest motiu, pot ser que la regla s'avanci o es retardi uns dies després de prendre-la. A més, els nervis, la preocupació i l'estrès també poden influir en el cicle menstrual.
Si la menstruació no t'ha vingut una setmana després de la data en què l'esperaves, et recomanem que et facis una prova d'embaràs per sortir de dubtes i que demanis hora a la llevadora del teu CAP, on et podran orientar i, si cal, fer-te una prova d'embaràs de manera confidencial i gratuïta.
Intenta donar-te uns dies més i, si el retard continua, fes la comprovació per quedar-te tranquil·la.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas