Nose
Hola, us escric primer per agrair la feina que feu, després super preguntar-vos unes quantes coses. La primera es perquè quan em toco a mi mateixa em costa molt trobar el punt on sento plaer i m’acaba agradant al final pro sento que no es taan. Quan em toca la meva parella mmagrada molt i ho disfruto pro no arribo a l’orgasme. Se que m’acabareu dient que mmhaig de conèixer mes a mi mateixa, pro des-de un dia que hi vaig arribar no hi he tornat. A vegades quan trobo el punt que es el clítoris m’acaba fent mal i ho deixa estar, no entenc perquè em passa. No se si es gaire normal tampoc que quan em toco no puc parar de pensar en tot, sempre spbrepnso i sento que nose d’alguna manera indirecte noto com si em digues a mi mateixa que no em mereixo el plaer. M’agradaria poder sentir plaer i saber noves maneres de tocar-me per exemple nose. Se que la meva parella es possible que ho vegi i em fa vergonya però buenu. Merciii
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Responent a les teves preguntes, és important tenir en compte que expliques que sí que has experimentat un orgasme en alguna ocasió i que també sents plaer. Val la pena posar en valor aquestes experiències positives, perquè ens indiquen que ja has tingut moments en què has pogut connectar amb el teu cos, trobar allò que et genera plaer i permetre’t gaudir-ne. Això és un bon punt de partida, ja que significa que ja tens experiències prèvies que et poden ajudar a continuar explorant què et funciona i què necessites.
Comentes diverses coses que poden estar influint en el que et passa, i una d'elles és el fet de sobrepensar. Quan la nostra atenció està molt centrada en els pensaments, sovint costa més connectar amb les sensacions del cos. Si estem pendents del que hauríem de sentir, de si arribarà l’orgasme o de si ho estem fent bé, és fàcil que ens allunyem de l’experiència present.
Davant d’això, et proposem dues idees que poden ajudar-te. La primera és intentar dirigir l’atenció cap a pensaments o fantasies que et resultin agradables o excitants. Si t’adones que apareixen pensaments que et distreuen o et generen pressió, pots provar de portar suaument la ment cap a aquelles situacions, imatges o records que et facin sentir còmoda i connectada amb el desig.
La segona és entrenar l’atenció al cos. Quan notis que estàs molt pendent dels pensaments, pots parar un moment, respirar profundament i intentar portar l'atenció a les sensacions físiques del moment: la respiració, el contacte de la pell, la temperatura, les carícies o qualsevol altra sensació agradable que estiguis percebent. Per connectar amb el cos i amb totes les sensacions, com més estímuls sensorials agradables hi hagi més et facilitarà aquesta connexió. Pots ajudar-te creant un ambient que els resulti confortable i agradable, amb música, una llum suau, una olor que t'agradi...
Quan tinguis aquests moments íntims amb tu mateixa o amb la teva parella, també et pot ajudar reduir el ritme i donar-te permís per gaudir sense cap objectiu concret. Gaudir no ha d'implicar necessàriament arribar a l’orgasme. De vegades pot consistir simplement a explorar, acariciar-se, fer-se un massatge o compartir un moment d’intimitat. Com menys pressió hi hagi per arribar a un resultat determinat, més fàcil acostuma a ser connectar amb el plaer.
Si apareixen pensaments intrusius o et sents bloquejada pots parar, respirar i tornar suaument l’atenció al cos o a aquells pensaments que et resultin més agradables. És un procés que requereix temps, pràctica i paciència. A poc a poc, el cos i la ment poden aprendre a associar aquests moments amb sensacions de seguretat, plaer i benestar.
Pel que fa al clítoris, és important recordar que és una zona extremadament sensible. Per aquest motiu, hi ha moments en què una estimulació massa intensa, massa directa o mantinguda durant molta estona pot resultar molesta o fins i tot fer mal. No cal que estimulis directament el clítoris si encara no estàs excitada, comença a poc a poc primer et relaxes, et pots fer alguna carícia, o fer-te massatges als genitals, acariciar les diferents parts de la vulva suaument o acariciar el clítoris indirectament, per sobre les calcetes...
Dona temps al cos perquè s’exciti progressivament, mentre observes quines sensacions apareixen, quines carícies t’agraden més i què et fa sentir còmoda i connectada amb el teu cos. Busca altres zones erògenes del teu cos que et donin plaer o et relaxin com els pits, el coll, el cul...
L’objectiu no ha de ser necessàriament arribar a un lloc concret, sinó permetre’t explorar, conèixer-te millor i gaudir de les sensacions que vagis descobrint.
Per últim, pel que fa als pensaments de no merèixer sentir plaer solen venir donats de determinades creences, experiències o exigències personals i socials. És molt comú tenir pensaments d'aquest tipus entre dones, ja que al llarg de la història no se'ns ha donat permís per viure una sexualitat plena, i estem més entrenades per estar al servei dels altres. Per tant, té molt sentit el que et passa, valida-ho i dona't tot el temps i demana tota l'ajuda que necessitis per integrar i sentir que ets mereixedora de sentir tot el plaer que tinguis ganes de sentir.
Si veus que aquest pensament apareix sovint o et genera malestar, parlar-ne amb una professional de la psicologia també et podria ajudar a entendre millor què hi ha al darrere i a relacionar-te amb el plaer des d’un lloc més amable amb tu mateixa.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas