La gent es gilipollas o que les pasa ?
A ver.. resulta que Avui he anat a donar sang per primer cop i no m'hab tractat gens be , primer tot anaba be , m'han fet.el questionari i tot be, la tensión be. , el pes be ... El tema arriba cuan em fan la analítica. , que la cosa es que la pava tonta va i em diu " oh que raro tienes RH nulo, lo que se conoce como sangre dorada " y yo claro m'he enfadat, he fet la donació ( xq la gent q Ho necesita no te la culpa ) i despres Li he demanat " la hoja de reclamaciones por haberme insultado " y me dice "rh nulo no es ningún insulto "? Y yo he cogido y le he dicho " si, yo tendré rh nulo y tú el cerebro nulo , he sortit i he trucat al banc de ssng enfadada per quedarme i em diuen que "rh nulo no es un insulto " entonces si no es un insulto de qué cojones va eso? Xq yo esk estoy flipando macho ... Vaig a comisaría a denunciar o que ?
Laura Centellas

Hola consultora!
Em sap greu que sentis que t’han tractat malament. Ha estat un malentès, perquè la paraula “nul” pot semblar una paraula amb connotació negativa o pejorativa. Tot i així, t’explico què t’han volgut dir.
La nostra sang té uns antígens, que es diuen Rh. De Rh n’hi pot haver de positiu o de negatiu, i depenent de quin Rh té cada persona a la sang, quan es converteix en donant, es farà la transfusió a la persona que ho necessiti però que tingui l’Rh compatible amb el del donant. El cas és que tu no el tens ni positiu ni negatiu, és a dir, la teva sang és apte per a tothom en aquests termes. És per això que es diu que l’Rh és “nul”, perquè no és ni positiu ni negatiu. També es coneix com a sang daurada, precisament perquè la teva donació és molt valuosa, ja que és bona per a tothom.
Espero haver-te pogut ajudar!
Una abraçada!
La Laura Centellas