Bona nit, Soc un noi jove que acostuma a fer esport en un club esportiu de la meva ciutat, Bàsquet i Atletisme, en les modalitats comparteixo classe amb un noi que no es que hem caigui molt bé, ja que en una competició ens vam quedar a dormir en un hotel i aprofitant que jo dormia amb la boca oberta per no se quin motiu a mitjanit sento alguna cosa estranya a la meva boca i a les meves parts íntimes. Efectivament sense ni haver-ho parlat abans ni sense el meu consentiment una persona mes petita que jo em comença a fer petons i masturbar-se. Vaig estar 1 mes sense dir-li a ningú, fins que un dia que havia de veure’l em vaig escapar de casa quant no hi havia ningú i vaig agafar un tren sense avisar a ningú cap a Madrid. Des d’aquell episodi que em fa una mica de mandra o trauma anar als partits de bàsquet i atletisme. Aquest any em pregunten els meus pares si vull continuar fent esport perquè sincerament vull continuar fent esport però no se si per mi sol com faig des de fa mesos amb natació que al principi costava però ara ja m’hi he acostumat. O deixo a les vostres mans. Gràcies.
Hola,
Gràcies a tu per compartir el que t’ha passat.
Ens sap molt greu que haguessis de viure una situació així, especialment en un espai que hauria de ser segur per a tu. També entenem que, com a conseqüència d’això, hagis hagut de modificar aspectes de la teva vida o replantejar-te activitats que t’agradaven per evitar trobar-te amb aquesta persona. No és just que hagis de ser tu qui hagi d’assumir les conseqüències d'una situació que no n'ets el responsable.
La situació que descrius és considerada un abús sexual, ja que una persona va realitzar conductes de caràcter sexual sense el teu consentiment i mentre tu estaves dormint. Els petons i el contacte sexual que expliques es van produir sense que tu ho haguessis acceptat lliurement, i això forma part de les violències sexuals. Les violències sexuals poden ser denunciades.
És normal que després d’aquesta experiència, et costi tornar als entrenaments o a les competicions si saps que et pots trobar amb aquesta persona. Moltes vegades, després de viure una situació així, apareixen emocions com la por, la incomoditat, la ràbia o la necessitat d’evitar tot allò que ens recorda el que ha passat.
Davant d’aquest episodi, seria important que poguessis parlar-ne amb alguna persona de confiança, ja sigui de la família, amistats, entrenadors o algun professional. Compartir-ho pot ajudar-te a no carregar tot aquest pes tu sol i permetre que es puguin prendre les mesures necessàries perquè et sentis més segur i tranquil.
Entenem que potser no vols que aquesta situació es faci pública, i és totalment legítim. Tot i això, si no et sents preparat per explicar-ho a persones del teu entorn, et podria ajudar buscar el suport d’un professional extern que et pugui escoltar, orientar i acompanyar en aquest procés perquè puguis prendre les decisions que consideris més adequades per a tu.
En primer lloc, et deixem un enllaç de la Generalitat on s’explica amb més detall la terminologia relacionada amb les violències sexuals i on també trobaràs recursos d’informació i assessorament especialitzat:
Des d’aquí t’aconsellem que no deixis de fer aquelles activitats que t’agraden i que et fan sentir bé. Entenem que ara mateix pot ser difícil, però mereixes poder continuar gaudint de l’esport sense que aquesta experiència decideixi per tu. Si sents que la presència d’aquest noi és un obstacle perquè puguis sentir-te lliure, segur i tranquil, demana ajuda a les persones de confiança que tinguis al teu voltant per valorar quines mesures es poden prendre.
Sigui quina sigui la decisió que acabis prenent respecte al bàsquet o a l’atletisme, és important que sigui una decisió basada en el que tu necessites i desitges ara mateix, i no només en la por o la incomoditat que aquesta situació t’ha generat.
Si necessites qualsevol altra cosa o tens més dubtes, nosaltres continuem aquí.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas t'ha moderat el missatge amb el suport de Cristina Albó, psicòloga experta en sexualitat.
Moltes gràcies per la teva consulta!
