Abusos
Hola, Fa tres anys vaig anar en un camping amb les meves amigues i l’ultima nit uns nois del camping ens van convidar en una festa en un bar, quan vam arriba no teniem foc per fumar i jo vaig anar a preguntar a la gent a veure si en tenien, fins que vaig anar a parar a una taula de italians que si que tenien maxero. Van venir les meves amigues i ells ens van dir si voliem seure amb ells i nosaltres vam acceptar. Alla ens van oferir cubates i vam començar a beure, jo com que em prenc molta medicacio per l’autisme, tdah, depressio, ansietat i tca. Doncs evidenment em va pujar molt rapit el cubata, i vaig començar anar bestant borratxa i ja no era concient del que feia. Llevors m’enrrecordo que un dels nois ens va oferir fuma hachis, jo no sabia ni que era i nosaltres ho vam probar per coriositat, i jo ja estava en un altre mon, llevors ja be la part que tinc mes borrosa, un dels nois em va dir que l’acompanyes i vaig anar amb ell, vam sortir del bar, i derrera i havia un descampat, i bueno la veritat que tinc bestant borrros, pero del que si que m’enrracordu , es que alla em va treure els pantalons i em va començar a penetrar jo estava inmovil, ja que estaba molt borratxa, no entenia que estava passant perque mai havia tingut sexe. Despres tambe em va fer anar el poble i en uns dels carrerons em va posar de cara a la paret i em va tornar a penetrar i va fer que li xupes. Llevors pel que em van explicar las meves amigues es, que un dels seus amics el va trucar perque haviem de marxar, i van quedar a la plaça del poble i les meves amigues em van portar el camping on dormiem, i el dia seguent quan em vaig despertar vaig veure que no portava el tanga, i em van començar a venir flashbacs de la nit. Jo no sabia si aixo era un abus o no ja que en cap moment que jo recordi vaig dirli algu. I per tant li vaig dir a les meves amigues que haviem fullat i ja esta. Aquest dubte m’el vaig quedar per mi i mai li vaig dir a ningu durant aquells 3 anys, fins que ara fa uns mesos la que era la meva psicologa em va preguntar si havia tingut relacions sexuals i li vaig mitg explicar això, pero despres s’en va anar en un altre centre i ja no ho he parlat amb ningu mes. Llevors fa 2 anys vaig tenir una altre experiencia sexual. I es que jo vaig anar a la nit a casa de un noi que coneixia de la academia d’angles i perque era molt popular a la meva ciutat, quan vaig anar em va dir per fullar i jo vaig acceptar perque tambe volia, pero vam començar , i el principi anava be pero despres em va fer xuparli i em va començar a pagar tipo cachetada a la cara i ha tibarme dels cabells perque no deixes de xuparli. Jo no li vaig dir res perque despres de la primera experiencia que vaig tenir pensava bueno si jo aquest cop he acceptat doncs suposo que follar es aixo. I bueno tambe em va pagar el cul i em va escanyar, quan es va cansa ens vam separar i vam anar a dormir i jo al mati d’hora m’en vaig anar a casa. Despres d’aixo no vam parla mes, i no li he dit a ningú, perque encara nose si aquest tipus de sexe es normal o no. Desde llevors no he pogut tenir relacions sexuals, ja que em fa por i em donar fastic inclus s’en bisexual tampoc vaig poguer fer-ho amb la meva exs que vam estar gairebe 2 anys juntes. Tinc molta por de tenir sexe i fins i tot ja no se si sere capaça de fer-ho perque numes a pensaro em donar molt de por, fastic i engunia. I aixo m’engoixa….
Laura Centellas

Hola,
Ens sap molt de greu que hagis hagut de viure aquestes situacions tan doloroses. En cap cas aquesta és una forma sana de relacionar-se sexualment amb algú. Les conseqüències que expliques que t’han quedat són completament normals després d’haver viscut situacions tan violentes com les que descrius.
La primera experiència que expliques tu no estaves en plenes facultats per decidir lliurement què volies fer i què no. Tot i això, el noi va aprofitar aquesta situació per mantenir relacions sexuals amb penetració amb tu, i això és considerat una violació. El consentiment només és vàlid quan es pot donar de manera lliure, conscient i voluntari. Si una persona no està en condicions de decidir o no pot expressar un “sí” lliure i clar, no està consentint. Després et va pressionar a fer coses quan tu no estaves en disposició de decidir lliurement, i això és considerat una agressió sexual.
Davant d’aquestes situacions, sovint el cos, per protegir-se, es col·lapsa i queda immobilitzat o fins i tot es dissocia del que està passant per no sentir tot el dolor. Això pot impedir fugir, reaccionar o posar límits, però és un mecanisme de defensa automàtic del cos per protegir-se. Per tant, si sents que no vas poder fer res diferent en aquell moment, probablement era perquè el teu cos estava fent tot el possible per sobreviure a aquella situació. No és perquè no volguessis defensar-te ni perquè ho consentissis.
La segona situació que expliques també és preocupant. Tot i que inicialment vas acceptar tenir relacions sexuals amb aquest noi, això no dona dret a ningú a utilitzar la violència. Pel que descrius, et va pagar, et va estirar els cabells i et va escanyar sense assegurar-se del teu consentiment. Aquestes conductes també formen part de les violències sexuals.
Una relació sexual sana és aquella que es viu de manera autònoma, igualitària, lliure de violència i basada en el respecte mutu i el consentiment. Prioritza el benestar físic i emocional, fugint de mites i pressions socials. Per tant, s’ha de donar un consentiment actiu i lliure per totes les parts implicades, amb la llibertat de dir “no” en qualsevol moment. S’ha de sentir confiança i seguretat per tenir una comunicació oberta i ha de ser una pràctica segura en tots els sentits on el plaer és compartit.
Amb aquesta definició, les experiències que has viscut no corresponen a relacions sexuals sanes, sinó a diferents formes de violència sexual.
Tots els símptomes que expliques són una conseqüència comprensible d’uns fets molt greus que has viscut i que han deixat seqüeles emocionals, psicològiques i corporals en tu. Aquestes ferides necessiten temps i acompanyament per poder ser elaborades i perquè puguis tornar a sentir-te segura amb la teva sexualitat i amb les relacions íntimes.
Volem que tinguis molt clar que res del que va passar va ser culpa teva. Ningú hauria d’haver aprofitat que estaves sota els efectes de l’alcohol i altres substàncies ni ningú té dret a utilitzar la violència durant una relació sexual, sense consentiment previ. La responsabilitat és exclusivament de les persones que van decidir actuar d’aquesta manera.
Sabem que pot ser dolorós, però també alliberador, posar nom al que et va passar. Reconèixer-ho és un pas important per poder rebre l’ajuda que mereixes i començar un procés de recuperació amb el suport adequat.
En primer lloc, et deixem un enllaç de la Generalitat on s’explica amb més detall la terminologia relacionada amb les violències sexuals i on també trobaràs recursos d’informació i assessorament especialitzat:
També et deixem un altre enllaç dels Serveis i Oficines d’Informació i Atenció a les Dones perquè puguis localitzar el SIAD o el SIE més proper al teu domicili:
Potser ara mateix és molta informació i no cal que facis res fins que no et sentis preparada. Des d’aquí t’aconsellem que primer puguis integrar tot això i que, quan ho sentis, comencis a buscar suport. Aquest suport pot consistir a explicar el que va passar a persones de confiança del teu entorn, com familiars, amistats o professionals que t’acompanyin. Comparteix-ho amb qui tu sentis que et pot escoltar i donar suport.
Demana tota l’ajuda que necessitis, ja sigui per llegir aquesta informació amb calma, per fer una trucada, escriure un correu o anar a un servei especialitzat acompanyada.
Si ara mateix no saps per on començar, nosaltres et recomanaríem contactar amb el SIE més proper a tu. Veient la teva zona creiem que el més proper a tu podria ser el de Manresa. Et deixem les dades perquè puguis anar-hi presencialment o contactar-hi per telèfon o per correu electrònic, i des d’allà et podran orientar, assessorar i acompanyar en tot el procés.
El SIE és un servei gratuït que ofereix atenció especialitzada i acompanyament a dones joves i adultes que han viscut situacions de violència masclista, amb l’objectiu d’afavorir la seva recuperació i reparació. Aquestes són les dades del Servei:
Servei d’Intervenció Especialitzada en violència masclista (SIE) de la Catalunya Central (Manresa)
Carrer de la Muralla del Carme, 22-24
08241 Manresa
Telèfon: 93 628 98 91
Correu electrònic: bustia.sieccmanresa@gencat.cat
També, si ho prefereixes, pots buscar una psicòloga especialitzada en violències sexuals o violències masclistes en l’àmbit privat, que et pugui acompanyar en aquest procés de recuperació.
Qualsevol altra cosa que necessitis, nosaltres continuem aquí. Esperem haver-te ajudat.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas