Val la pena una segona oportunitat?
Hola, porto 2 anys amb la meva parella i fa poc vaig descobrir que ella va estar un temps tontejant de festa amb una noia amiga seva. Me’n vaig assabentar perquè li vaig mirar el mòbil (mal fet per part meva, però tenia una intuïció des de feia molt de temps i necessitava saber si només eren coses del meu cap). Allà va ser quan ho vaig trobar tot i vaig llegir tota la conversa amb la seva amiga. Considero que no soc una persona gelosa, i molt menys possessiva, i que sempre ens hem donat el nostre espai i hem tingut tota la comunicació possible, però sento que no ha estat suficient per evitar que ella sobrepassés aquest límit. De moment li he demanat un temps per pensar i encara no sé gaire bé com afrontar tota aquesta situació. No vull fer-li mal, malgrat tot, i tampoc vull sentir que prenc una decisió massa ràpida. Vull estar amb ella, però una part de mi no sap si serà suficient.
Laura Centellas

Hola consultora!
Primer de tot, moltes gràcies per escriure’ns! El que expliques que et passa és molt natural, descobrir això sense que la teva parella t’ho expliqui primer pot fer que la teva confiança s’esquerdi i ara et costi una mica més saber si pots estar bé amb ella o no. Jo et diria, si volguessis donar una altra oportunitat a la relació, què necessitaries per sentir-te segura? Penso que plantejar-te això és clau per poder parlar amb la teva parella i en cas que vulgueu tornar-ho a intentar, fer-ho amb les vostres necessitats sobre la taula.
Et diria també, que la confiança no es recupera a través de únicament paraules o pactes, sinó amb el tems i els actes que es van veient. Tu et planteges que no saps si serà suficient o si prens una decisió massa ràpida tornant amb ella, però potser necessites aquest temps (ja sigui sola o amb ella) per deixar que aquesta confiança es pugui anar forjant i demostrant de nou, o pel contrari veure que la relació ara és diferent i decidir si aquesta és la relació que voleu.
Espero haver-te pogut ajudar!
Una abraçada!
La Laura Centellas