-
-
Any: 2009
Comarca: Baix Llobregat
Data: 05/06/26 00:51
Estic exagerant i no és per tant?

Hola, l'any passat hi vaig passar molt malament, dormia menys de 5 h diàries, les meves amigues m'havien d'ajudar a caminar, em passava més temps al lavabo que a classe, no tenia ganes de res i em vaig començar a autolesionar. També vaig generar una dependència emocional molt forta que vaig confondre amb amor. Aquest any semblava que anava a millor però ara no sé què ha passat però he recaigut. A més em sento molt gorda i a vegades he intentat vomitar però no ho he aconseguit. Em fa molt pànic tornar a l'estat de l'any passat i la veritat no sé que fer.


Laura Centellas
Laura Centellas
Data: 10/06/2026 10:30

Hola bonica,



Gràcies per explicar el que t'està passant. Pel que descrius, l'any passat vas viure una situació molt difícil i és comprensible que ara et faci por notar que alguns d'aquells sentiments tornen a aparèixer.

És important que no ho afrontis sola. El fet que hagis tingut autolesions, que et sentis tan malament amb el teu cos i que hagis intentat vomitar són senyals que indiquen que necessites suport. Recaure no vol dir que hagis fracassat ni que hagis de tornar necessàriament al punt on eres l'any passat, és part del procés. De vegades, quan estem passant per moments de més estrès o malestar, poden reaparèixer dificultats que semblaven superades.

Per aquest motiu, et recomanaria que ho poguessis parlar amb algun adult de confiança, perquè parlar-ho ara pot ajudar a que aquestes preocupacions i malestar no vagi a més. No estàs sola en això. I, ja que ens has demanat ajuda, si necessites que en parlem més en detall, et proposo que ens contactis a l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia i, et podrem orientar per a poder canviar tota aquesta situació. Pots escriure a consulta@acab.org o trucar al telèfon 93 454 91 09. Si en algun moment ho necessites, no dubtis a contactar-nos. Una forta abraçada!



Ara mateix, el més important és cuidar-te i buscar suport. No has de carregar amb tot això sola.



Una abraçada.


La Laura Centellas t'ha moderat el missatge amb el suport de Maria Font, psicòloga experta en alimentació. 



Moltes gràcies per la teva consulta!


Només els moderadors i l'usuari que ha fet la consulta poden publicar-hi respostes.