germà del meu novio
hola adolescents! primer de tot gràcies per aquest espai molt útil i l’ajuda que doneu. volia fer-vos una consulta per veure com em podeu ajudar. tinc 13 anys i hi ha un noi que m’agrada molt, que va a la meva classe però ningú de la meva família el coneix. el cas es que l’altre dia al sortir, em va dir que no hi havia ningú a casa seva i em va dir si volia anar i com no tenia res a fer vaig anar. estàvem allà i va arribar un moment en el que ens vam començar a liar i vam acabant tenint relacions. el cas es que em va començar a fer sexe oral a mi, després jo a ell, etc, pero mentre m’ho feia a mi, el seu germà gran de 17 anys va entrar per la porta i sense saber que jo hi era allà ja que cap dels dos el vam escoltar, va entrar a l’habitació per saludar el germà i ens va pillar als dos despullats. la cosa es que el meu novio es un estil així diguem-ne una mica cani i això pero el germà es totalment contrari, de fet no parla mai d’aquests temes ni res, ni tan sols amb el seu germà. ell te una visió de que el seu germà es encara petit i que no li toquen fer aquestes coses encara, va agobiar-se per la situació i va marxar plorant. el meu novio i jo vam acabar de fer tot el que estàvem fent (vam acabar fent de tot) i al sortir de l’habitació el germà no hi era. jo no vaig donar massa importancia, pero al dia següent el meu novio em va dir que els seus pares s’havien emprenyat molt i que ja no li deixarien portar mai mes ningú a casa. en part puc entendre al germà, perquè si jo fos la germana gran i enxampo al meu germà o germana mes petita a l’acte m’emprenyaria molt, pero clar des del meu punt de vista penso en el que miro per mi mateixa, només penso en el que m’agrada a mi i a la meva parella. que penseu? podríeu ajudar nos?
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
No hi ha una única manera “correcta” de reaccionar en aquesta situació. Cada persona ho viurà des del que sent, des dels seus valors o des del que creu que és millor. Per això, el primer pas és acceptar que aquesta situació ha passat i que ha tingut unes conseqüències, sense buscar tant qui ho ha fet bé o malament.
És normal que tu miris pel que sents i pel que t’agrada a tu i a la teva parella. Alhora, també és possible que el germà s’impactés o es preocupés en veure una situació que no s’esperava. Els pares, com a adults responsables, han decidit posar uns límits o unes normes a casa seva, i encara que us pugui fer ràbia o semblar injust, és la seva decisió.
Entenem que això et pugui fer sentir frustrada o enfadada, sobretot si ara sentiu que heu perdut una llibertat que abans teníeu. Tot i això, amb el temps es poden parlar les coses i buscar acords diferents si hi ha confiança i comunicació.
Si la teva parella vol parlar-ne amb els seus pares, probablement és millor que sigui ell qui ho faci directament, explicant com se sent i intentant entendre també la seva postura.
Només volem recordar-vos que amb 13 anys encara esteu en una etapa de molts canvis i és important viure les relacions amb calma, respecte, confiança i bona educació sexual perquè tot sigui saludable i segur per a vosaltres.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas