Diners y " amigues "
La cosa es que jo tinc una " amiga" que es diu iría , la cual ena porten 14 anys ( yo tinc 25 y ella 39), fa 2 anys que ens conexien, ens vem coneixer a través d' una altra amiga ( AMB la cual no ens parlem cap d les dos ) i al principio tot anaba b fins a l'abril de l'any pasat que em va demanar 20€ per comprar un medicamento( Li vaig deixar) la cosa es que poc despres , em va començar s demanar mes diners per que " su compañera de piso la ha hechao a la calle " i entre abril i agosto Li vaig acabar deixant 250€ , la cual cosa ella em va prometer q " me lo devolvería ", el cas es que ha pasat mes d' un any i m'ha tornar nomes 100€ i no de cop, si no 50€ a l'abril i els Altres 50 Avui y ya ( mentrestant s'en va de viatge , s'ha comprar el iPhone 15, ha Donat l' entrade d"un pis, penja fotos al sushi cada semana amb la Seva novia ) i jo aquí porto mes d'un any esperant, la cosa es quue avui Li he obert d msls hostia i Li he dir que em doni els diners que " si tienes pa comprarte un piso tienes el dinero q me debes " i m'obra se puta novia i en diu q no Le hable más a la iria q le genero ansiedad q me tengo q esperar s que rlla quiera pagarme , y yo: vamos a ver ? Es mi puto dinero y llevo un puto año esperando y le hablo a mi amiga cuando me da la gana i ella em diu : no es tu amiga y yo: por ? I va i em diu: xq lo digo yo no le hables a mi novia y yo, hola ?? A ver ?! El tema es que falten encara 150€ i no sé que fer , que fsig ??
Laura Centellas

Hola consultora!
Primer de tot, moltes gràcies per esciure! Em sap greu que estiguis en aquesta situació, pel que expliques has provat de comunicar-te amb ella i ara mateix no t’està deixant. M’agradaria que tinguéssis en compte que per demanar quan pots recuperar els diners que et deuen, si es fa amb respecte i empatia, no estàs fent res mal fet encara que la noia que te’ls deu la faci sentir remoguda. Quan algú ens posa un límit com “no m’escriguis més” però no es resol el tema, necessitem respectar-nos mútuament, per exemple dient “no t’escriuré més si ara mateix no et fa estar bé, però aniria bé acordar unes dates per fer el retorn del deute”.
Crec que és important que, si intentes parlar amb elles de nou per mirar de pactar un equilibri entre les demandes de unes i altres, miris de dir les coses des del respecte i mirant de empatitzar amb ella.
Espero haver-te pogut ajudar!
Una abraçada!
La Laura Centellas