Acompanyament en el dol
Bones! Ja vaig escriure una consulta fa un temps que es diu "pare parella". En resum, el pare del meu nòvio es va morir fa un any, però ell i jo no ens havíem conegut encara. Segueixo sense poder parlar amb ell del tema. Cada cop que m'hi acosto (des de diferents perspectives o punts) es posa molt nerviós i acabo deixant-ho perquè no el vull incomodar. Ni tan sols he pogut arribar a mencionar al seu pare mai, perquè quan veu que la conversa comença a apropar-se, ja s'agita. No sé si hauria de preguntar-li directament i sense donar-li voltes o si hauria de deixar el tema sabent que ell no m'hi parlarà mai. Jo voldria parlar-ho per poder ajudar-lo i per poder obrir una via entre els dos que li permetés comunicar-se amb mi sobre la mort del seu pare. No sé com acompanyar-lo en aquest dol. Gràcies per la feina que feu! P.D: seria molt últil incorporar un buscador de consultes en el consultori, com el que havia antigament.
Laura Centellas

Hola consultora!
Moltes gràcies per tornar-nos a escriure! Et llegeixo i pel que veig has intentat encarar la conversa de diferents maneres i però potser ell està donant senyals de que no està preparat per assumir-la? Cada dol té el seu procés, i a vegades hi ha persones que els costa molt el simple fet de expressar que aquesta persona ja no hi és. Llengint el que dius, penso en quina és realment la teva necessitat. Tu ens expliques que tens ganes de acompanyar-lo, i això és molt bonic, a vegades pensem que acompanyar a algú en un dol té una forma i un color concret però en realitat potser per la persona que l’està transitant la necessitat en aquell moment és un altre. Per tant, jo et diria que miris de acompanyar-lo seguint una mica les senyals que ell et dona, que potser ara mateix es tradueixen a estar present, a estar disponible si té ganes de parlar-ho o si té ganes de desfogar-se però no posant tu mateixa la conversa sobre la taula. Potser aquesta seria una manera de acompanyar-lo que et faria estar tranquil·la, et pots anar plantejant quin paper pots tenir-hi tu depenent de el que ell vagi mostrant.
Espero haver-te pogut ajudar!
Una abraçada!
La Laura Centellas