Vergonya
Sempre que tinc relacions mai he arribat a un squirt i no entenc perque, i a mes sempre vull innovar pero per falta d’autoestima em reprimeixo moltes coses i vull treure aquesta inseguritat i poder ser jo mateixa i poder soltarme i gaudir de l’experiencia i poder treure la vergonya
Laura Centellas

Hola,
No totes les dones tenen un squirt durant les relacions sexuals i no és un fet imprescindible per poder gaudir-ne. Va bé anomenar-ho per aquelles dones que sí que ho han viscut i no entenien què els passava, però si a tu no t’ha passat mai, no cal sentir la pressió de viure-ho perquè és una experiència més i no és el que determinarà que gaudeixis de les relacions sexuals.
Pel que expliques sobre intentar innovar, és molt interessant tenir ganes d’experimentar coses diferents, però deixa de ser una experiència divertida quan es fa des de la pressió. Per innovar, la responsabilitat no recau només en tu, també influeix la persona amb qui comparteixes aquell moment. Hi ha persones que ens fan sentir més segures per experimentar i sortir de la zona de confort, i altres que no tant. També influeixen el moment, l’espai i com et sents emocionalment.
No es tracta de tot o res. Agafar seguretat amb una mateixa és un procés i el fet que tinguis ganes d’experimentar coses noves ja indica que hi ha una part de tu amb curiositat, motivació i ganes de deixar anar aquesta vergonya. Però no cal fer-ho tot d’un dia per l’altre.
Pensa quina és la primera cosa, per petita que sigui, que t’agradaria començar a experimentar o fer diferent. No et posis un repte molt gran, simplement prova-ho i observa com et sents. Si et costa, intenta identificar què t’està limitant. Mira més enllà de tu mateixa i pregunta’t si la persona, el lloc o el moment et fan sentir realment còmoda i segura. Busca la manera que millor encaixi amb tu perquè puguis anar desplegant tot això que tens ganes d’experimentar, però sense pressió ni comparacions, simplement respectant el teu ritme i fent el que et neixi a cada moment.
I sobretot, comunica el que necessites i dona’t permís per gaudir-ho.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas