Autoestima
Em trobo fea, pero això no és res comparat a com odio la meva forma de ser i pensament, no és que he fet molt per ser considerada mala persona, pero m'odio molt
Laura Centellas

Hola, ens sap greu llegir que t’estàs sentint així amb tu mateixa. A vegades, el malestar interior pot arribar a fer-nos mirar-nos amb molt rebuig, tant físicament com per dins, i acabem pensant que hi ha alguna cosa “malament” en nosaltres. Però sentir això no et defineix com a persona.
Pel que expliques, sembla que ets molt dura amb tu mateixa i que et jutges constantment. I encara que ara mateix et costi creure-ho, una persona no es resumeix en els pensaments negatius que té sobre ella mateixa en un moment de dolor. Tots tenim parts que ens agraden més i altres que ens costen, però això no fa que mereixem odiar-nos.
També ens ha cridat l’atenció que dius “no és que hagi fet molt per ser considerada mala persona”. El fet que et preocupi ser una bona persona i que et qüestionis tant ja ens parla d'algú que reflexiona sobre com actua i com afecta els altres.
M'agradaria que et preguntessis: si una amiga et digués exactament el que acabes d'escriure, li respondries amb el mateix odi amb què et tractes a tu mateixa? O intentaries comprendre el seu dolor?
No has de tenir-ho tot clar ni estimar-te cada dia per poder començar a tractar-te amb una mica més de compassió. Ets una persona amb qualitats, dificultats, errors i fortaleses, com tothom. A vegades, el primer pas no és agradar-nos, sinó deixar de fer-nos tant mal amb el que ens diem.
La Laura Centellas