El meu cos
A veces me siento cansada de todo lo que escucho sobre mí. Los comentarios que recibo sobre mi físico me duelen más de lo que la gente cree, aunque intente hacer como si no importaran. Llega un punto en el que me canso de aguantar y de fingir que estoy bien. Siento que ya no puedo más con tantas palabras que hieren, porque poco a poco me van apagando por dentro. Me miro y ya no sé qué pensar de mí misma, solo escucho esas voces que me hacen sentir menos. Intento ser fuerte, pero no siempre lo consigo. Hay días en los que solo quiero desaparecer del ruido y no escuchar nada más. Aun así, en el fondo, espero volver a sentirme bien conmigo misma algún día.
Laura Centellas

Hola, gràcies per compartir com et sents.
Vull que sàpigues que el dolor que descrius és completament vàlid. Quan una persona rep comentaris negatius o crítiques constants sobre el seu aspecte físic, és normal que aquestes paraules acabin tenint un impacte emocional important, encara que intenti mostrar-se forta o fer veure que no l’afecten.
Percebo molt cansament en les teves paraules, i també el desgast que suposa conviure durant tant de temps amb missatges que fan mal i que afecten la manera com et veus a tu mateixa. Ningú hauria de carregar aquest pes en solitari.. El fet que aquests comentaris et facin patir no significa que siguis dèbil; significa que ets una persona amb sentiments, i les paraules tenen un impacte real.
Quan expliques que ja no saps què pensar de tu mateixa perquè només escoltes aquestes veus que et fan sentir menys, és important recordar que les opinions dels altres no defineixen el teu valor com a persona. De vegades, després de sentir els mateixos missatges una vegada i una altra, acabem incorporant-los com si fossin veritats, però no ho són, són opinions que poden arribar a distorsionar la manera com ens percebem.
També és important que no hagis de carregar tot això sola. Busca suport en persones de confiança o en un professional, ja que pot ajudar-te a recuperar una mirada més amable cap a tu mateixa i a protegir-te de l'efecte que aquests comentaris estan tenint sobre el teu benestar.
I hi ha una frase del teu missatge que mereix especial atenció, dius que hi ha dies en què només vols desaparèixer del soroll i no escoltar res més. Si alguna vegada aquests pensaments es fan molt intensos o sents que podries fer-te mal, és important que ho expliquis immediatament a una persona de confiança o busquis ajuda professional urgent.
Malgrat el dolor que estàs vivint, també dius una cosa molt valuosa: que, en el fons, esperes tornar a sentir-te bé amb tu mateixa algun dia. Aquesta esperança és important. Potser ara et costa veure-ho, però la manera com et veus avui no té per què ser la manera com et veuràs sempre. Mereixes poder construir una relació amb tu mateixa basada en el respecte, no en les ferides que t'han deixat els altres.
I si necessites parlar-ho més, sempre estarem aquí per escoltar-te.
La Laura Centellas