Dubte
Holaaa, la meva pregunta és si amb un lio(tipo un petó amb llengua) es pot passar alguna malaltia? I quies malalties serien? Gràcies per tot.
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu!
Amb un petó amb llengua la probabilitat de contraure una ITS és molt baixa. Les infeccions que més fàcilment es podrien transmetre són l’herpes oral i, molt més rarament, l’hepatitis B o la sífilis, especialment si hi ha ferides o lesions a la boca. Tot i això, moltes persones estan vacunades contra l’hepatitis B, així que el risc encara és menor.
Sí que és cert que amb els petons es poden transmetre altres infeccions més comunes, com refredats, grip, mononucleosi (“la malaltia del petó”) o altres virus. Però en tot cas, això t'ho explicaria de forma més detallada un metge.
Hi ha més risc de transmissió d’ITS quan hi ha contacte de la boca amb els genitals (sexe oral) i en aquest cas sí que es recomana fer ús d'algun mètode de barrera per evitar el màxim les probabilitats d'infecció.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas