Urgent
Hola bona nit, Moltes gracies per els vostres treballs.Hus vinc ha preguntar una cosa per cert sóc noi tinc penis, pos quant vaig surtir de la dutxa un dia em vaig baixar el prepuci fins debaix del gland perquè em vaig deixar els calçotets a la meva habitació i em va passar pel cap de fer això justamnet s'em va possar dura se em va posar grossa i en aquell moment en posar-me els calçotets ho vaig veure ho vaig intentar deixar el prepuci com estaba abans i va costar més que quant està flacid o en una post erecció tinc por perquè aquest any faig 15 anys i volia saber si això afectara a les meves relacions sexuals d'aqui a ara amb les nois perquè en un futur vull sense ofendre tindre relacions sexuals amb una noia penetrant per això no sbai si això es un problema per cert (la pregunta es tot en conjunt)? Abans que se em olvidi jo ja no vaig al pediatra ni al de adolescents en cap dels dos m'ha detectat cap fimosis tots dos metges i metgeses que he estat tots m'han baixat el prepuci i no han detectat res greu per cert també ja eyaculo. I un dubte sobre ara de la medida de Catalunya quina es la mitjana en homes perquè jo faig 1,71 i mig sóc mes alt que el meu pare i tots de la meva familia mare germana padrins menys els tiets meus que fan 1,85 i l'altra 1,92?
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu per la confiança!
El que expliques sembla força normal. Quan el penis està flàccid, el prepuci acostuma a cobrir el gland i es pot moure amb més facilitat amunt i avall. En canvi, quan el penis està en erecció, creix, la pell s’estira i el prepuci queda més tens o per sota del gland, de manera que pot costar una mica més tornar-lo a col·locar com abans o poder no arribarà a cobrir tot el gland, perquè la pell està més estirada.
Pel que expliques, no sembla que hi hagi cap problema, sobretot si els professionals que t’han visitat mai no t’han detectat fimosi ni cap altra dificultat. A més, si pots masturbar-te amb normalitat, sense dolor, molèsties o que el prepuci quedi atrapat, en principi no hi hauria d’haver cap impediment per tenir relacions sexuals en un futur.
Només seria important consultar-ho si notes dolor, si el prepuci no baixa o no puja bé, si et molesta en les ereccions o durant la masturbació. Si sents que hi ha algun d'aquests aspectes et recomanem que vagis a les Tardes Joves, un servei d’atenció i orientació en salut sexual per a joves fins als 25 anys. Allà pots fer consultes amb confiança sobre sexualitat, canvis del cos, relacions, ITS, anticoncepció o qualsevol dubte que tinguis. Si detectessin algun problema, et derivarien al teu CAP amb el professional adequat perquè et poguessin revisar. Pots contactar-hi presencialment o per telèfon. Et deixem la web amb tota la informació:
Ciutadania/ap/barcelona-ciutat/detall/article/tarda-jove-00001
Pel que fa a la mitjana de Catalunya, no entenem a què et refereixes. En tot cas, estàs en plena pubertat i encara estàs en etapa de desenvolupament i el teu cos i la teva alçada poden canviar. En aquest sentit, a nivell estadístic no et podem ajudar, perquè no tenim la resposta.
Gràcies per la consulta i una abraçada!
@psico_crisalbo
La Laura Centellas