Aixelles
Doncs em depilo desde fa 3 anys amb cera calenta i soc de pell atòpica desde petita, doncs a les aixelles se m'han començat a enquistar els pels i sortir grantes amb pus i tot q a vegades fan mal. A arribat un punt en q em fa por depilar-me i tot pq ja ns q fer i esq m'angoixa moltissim. M'han dit q la solucio es laser pro jo se q ha d'haver-hi altres solucions mes naturals i esq ns q fer pq me mare diu q ja marxara amb el tempa i sempre li treu importancia i no us arribeu a imaginar com em frustra pq no em sento comoda i em fa mal, i esq a mes soc a la unica q li passa. Esq a mes a les cames tmb em surten taques vermelles petites i no vull q ara tot el q em depili em surtins enquistats, taques i merdes. Pq a les noies del meu entorn totes van ben depilades sense grans ni merdes?! Ns si em podrieu orientar pq realment em preocupa i ningu m'ajuda i vull posar remei a aixo si pot ser de la manera mes facil i natural o ns pro no puc seguir aixi. Merchi x tot
Laura Centellas

Hola maca!
Primer de tot, vull dir-te que el que t’està passant és molt més habitual del que et penses, i no, no ets l’única. Moltes persones tenen problemes de pèls enquistats, irritació o grans després de depilar-se, especialment si tenen la pell atòpica o sensible.
Pel que expliques (grans dolorosos amb pus a les aixelles), podria tractar-se simplement de pèls enquistats o fins i tot d’una inflamació dels fol·licles pilosos. Si els grans són recurrents, fan mal i apareixen sovint a les aixelles, seria recomanable que ho valorés un dermatòleg per descartar altres problemes de la pell que també poden començar així.
Mentrestant, algunes mesures que poden ajudar són:
• Fer una exfoliació molt suau 1 o 2 cops per setmana (sense fregar en excés).
• Mantenir la zona ben hidratada amb productes adequats per a pell sensible.
• Evitar manipular o rebentar els grans.
• Si notes que la cera et provoca molta irritació, pots provar temporalment altres mètodes de depilació menys agressius per a la teva pell, com ara una crema depilatòria específica per a pells sensibles (sempre fent una prova prèvia en una petita zona), una maquineta elèctrica que retalli el pèl sense arrencar-lo de l'arrel o, simplement, deixar passar unes setmanes sense depilar-te per permetre que la pell es recuperi. Tot i això, cada pell respon de manera diferent, per la qual cosa és important observar què et funciona millor.
Respecte al làser, és cert que en molts casos ajuda molt perquè redueix el nombre de pèls i, per tant, els enquistaments. Però no és l’única opció ni és obligatori fer-lo.
També és important que sàpigues que les xarxes socials i el que veiem al nostre entorn sovint no reflecteixen la realitat. Moltes noies també tenen pèls enquistats, granets, taques o irritacions, simplement no se’n parla gaire o no es veu.
Entenc perfectament que et frustri que et diguin “ja passarà amb el temps”, perquè si et fa mal i t’afecta en el dia a dia, és normal que et preocupi. Sobretot, intenta no obsessionar-te amb tenir una pell “perfecta”. El teu valor no depèn de si tens granets, marques o pèls. I si continua empitjorant o si et genera dolor demana visita amb un dermatòleg perquè pugui veure exactament què està passant i indicar-te el tractament més adequat o quines són les millors opcions per a tu.
Una abraçada, i gràcies per compartir la teva preocupació, estem aquí pel que necessitis!
La Laura Centellas