M’hauria de sentir colpable?
Fa unes setmanes vaig començar a sentir coses pel meu millor amic, la cosa es que com ens ho expliquem tot li vaig explicar, però ell feia un mes i poc que ho havia “deixat” amb la seva ex i obviament em va dir que ell no volia res. Al caps d’uns dies vam sortir de festa i entre una cosa i l’altre ens vam acabar liant, i tenint sexe… a part vam dormir junts… la cosa es que han passat uns dies i cap dels dos s’arrepenteix del que va passar, però ell està en una situació complexe perquè la seva ex no el deixa en pau perquè vol tornar amb ell i a part van junts a classe així que es veuen cada dia. La cosa es que l’altre dia el va explicar que havien de fer un treball junts de classe i va anar a casa seva i van acabar follant. I clar jo no vaig saber com reaccionar perquè per part entenc que fa molt poc que ho han deixat i la ex li va molt a sobre, però per altre banda jo me’l estimo molt perquè per davant de tot es el meu millor amic, i em sento culpable d’haver volgut tenir algo mes tot i que per altre part no m’arrepenteixo de res del que va passar… estic bastant confosa i tampoc se com gestionar la situació, perquè a mi en el fons realment m’agrada i m’encantaria tenir algo mes amb ell, però això em fa sentir culpable…
Laura Centellas

Hola consultora!
Primer de tot, moltes gràcies per escriure’ns!
La situació que ens expliques és una situació que és natural que sigui una mica confusa per a tu. El primer que crec que és important, és que sàpigues que no controlem del tot qui ens atrau i qui ens agrada, per això crec que la culpa t’està jugant una mala passada. Si a tu t’agrada el teu amic, no és una cosa que hagis pogut escollir i per tant en siguis del tot responsable.
Sí que és veritat, que el que podeu controlar és la comunicació que teniu entorn quins límits i necessitats teniu tots dos. Per part seva, quins “tempos” necessita després de aquesta ruptura per descobrir si vol o no tenir alguna cosa més amb tu. I en el teu cas, què necessites per estar còmode amb la situació. Ho heu pogut parlar? Pel que expliques sou molt comunicatius entre vosaltres, et diria que pots intentar apropar-te a ell i parlar-ho per entendre’l i per què t’entengui ell a tu.
Espero haver-te pogut ajudar!
Una abraçada!
La Laura Centellas